Aktualności
Badania w branży farmaceutycznej na tle przeprowadzanych w innych branżach nie są łatwe. Jeżeli szukasz efektywnych rozwiązań, zapoznaj się z poniższym materiałem. Badania w modelu crowdsourcingowym mają wiele zalet, takich jak, między innymi, tempo dostarczenia informacji z terenu oraz dysponowanie dużą populacją, np. na potrzeby tajemniczego klienta, co zwiększa realizm prowadzonych badań. Crowdsourcing nie zawsze jednak sprawdza się w przypadku bardziej złożonych zadań i interakcji w miejscu badania – w poniższym tekście opisujemy, jak udało nam się pokonać tę barierę, a dzięki temu znacząco zwiększyć pole zastosować badań crowdsourcingowych.
Wyzwania badań ekspozycji – badania w branży farmaceutycznej
Typowym, często…
Niespodzianki rynkowe – czas badań marketingowych
Tradycyjna procedura badań marketingowych niestety nie sprawdza się w każdym przypadku. Niespodzianki biznesowe występują w wielu branżach, a w branżach konsumenckich, czyli tych z produktami kierowanymi do klienta indywidualnego, szczególnie. Sytuacje te są najczęściej niemożliwe do przewidzenia. Takie, które są niezaplanowane, bo zaplanować się ich po prostu nie da (awarie, ludzkie błędy, siła wyższa), choć sama możliwość ich wystąpienia jest znana, albo nieprzewidywalne, bo niezależne od nas: “nagłe” zmiany polityczne lub prawne, nieszablonowe posunięcia konkurentów, przełomy techniczne, wydarzenia społeczne itp. W ten sposób powstają problemy w badaniach marketingowych.
Czym jest badanie marketingowe?
Procedura…
Crowdsourcing wprowadzony dla Twojej firmy może generować zaskakujące korzyści. Poznaj zalety crowdsourcingu i zacznij wykorzystywać jego potencjał. Korzyści z wykorzystywania crowdsourcingu do pozyskiwania przeróżnych danych jest wiele. Niskie koszty, szybkość działania i obiektywność audytorów powodują, że dla dużej części zadań weryfikacyjnych bądź „wywiadowczych” to rozwiązanie idealne.
Jest jednak pewien obszar, w którym metoda ta wydaje się wręcz niezastąpiona, a w dodatku zazwyczaj powodująca bezpośredni zwrot z „inwestycji”. To projekty promocyjne prowadzone przez naszych klientów z różnych branż, w każdego typu punktach sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju.
W zależności od stopnia złożoności oraz skali…
Czytaj więcejJako szefowie sprzedaży widzą Państwo regularne raporty o zrealizowanych przez podlegające Wam zespoły handlowe działania terenowe. Według nich co tydzień realizowany jest w pełni plan odwiedzin, zaś wykonanie działań merchandisingowych jest na najwyższym możliwym poziomie, a jednak wyniki sprzedaży z przyczyn “obiektywnych” (najczęstszą wymówką jest wysoka cena lub niewystarczające wsparcie marketingowe), odbiegają od planu.
Jakie czynniki mają na to wpływ? Dociec prawdy jest niezmiernie trudno – raporty przedstawicieli jednoznacznie wskazują na to, że problem tkwi w słabym produkcie, niedostosowanej do konkurencji cenie lub słabym wsparciu marketingowym. Skąd jednak pewność, że klient wchodzący do sklepu zauważy produkt, że produkt…
Czytaj więcejSpersonalizowany system efektywnego zarządzania handlowcami w terenie
Nie po raz pierwszy piszemy o wykorzystaniu naszej aplikacji BuzzBee (lub jej nieco zmodyfikowanego klona pod własną nazwą klienta) na wewnętrzne potrzeby naszych klientów. Tym razem chcielibyśmy opowiedzieć nieco więcej o dwóch z nich, którzy zastosowali nasze rozwiązanie w zupełnie innej skali i różnych celów.
Aplikacja z grywalizacją dla pracowników terenowych
Pierwszy klient – duży producent i dystrybutor piwa zdecydował się na skorzystanie z opcji “customizowanej” wersji naszej aplikacji, z dodatkowymi funkcjami oraz szatą graficzną zgodną z jego firmowymi standardami. Natomiast drugi klient, rozpoczął wykorzystywanie naszej aplikacji…
Czytaj więcejSampling pomoże nam w ocenie satysfakcji klienta z obsługi oraz jakości produktów. Niniejszy tekst zainspirowany został faktem, że po raz kolejny, w niedługim przedziale czasu realizujemy projekt typu tajemniczy klient, którego elementem jest zakup produktu lub usługi. Obecnie realizowany projekt prowadzony jest w sieci cukierni w całej Polsce – w jego ramach zadaniem audytora jest zakup dowolnego deseru w wytypowanych placówkach oraz udzielenie odpowiedzi pozwalających naszemu klientowi na ocenienie standardu poszczególnych placówek oraz jednocześnie wyrażenie swojej opinii o samym produkcie.
Tajemniczy klient jako narzędzie oceny
Bardzo często stosowaną przez nas formą dostarczania klientom informacji z…
Czytaj więcejWrześniowy początek roku szkolnego i nieodległy – akademickiego – to jedna z głównych „okazji” do zakupu sprzętu elektronicznego. Laptopy, smartfony, tablety i drukarki to urządzenia kupowane w tym okresie bardzo często. Postanowiliśmy więc zapytać społeczność skupioną wokół naszej aplikacji BuzzBee, czy i co zamierza kupić, jaki budżet przeznaczyć, gdzie go wydać oraz jakimi kryteriami kieruje się wybierając danego producenta.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem z naszego badania ankietowego, w którym wzięło udział aż 900 współpracujących ze Skilltelligence osób! Część z nich poprosiliśmy również o wizytę w sklepie, dzięki czemu sprawdziliśmy…
Czytaj więcejŻyjemy w erze dynamicznego rozwoju technologicznego, który obejmuje wszystkie dziedziny, a więc również badania rynku i audyty placówek. Często słyszymy w rozmowach z naszymi klientami, że np. sprawdzenie dostępności produktu na półce czy odpowiedniego wdrożenia promocji POS kosztuje majątek. Tym artykułem chcemy rozwiać mity i przedstawić fakty, które zmienią postrzeganie badań rynku realizowanych przez system Skilltelligence jako skutecznego, innowacyjnego i dostępnego dla wszystkich narzędzia do podnoszenia poziomu sprzedaży.
Zapraszamy do przeczytania najnowszego artykułu w serwisie MARKETER+
Czytaj więcej
Coraz częściej spotykamy się z Klientami, którzy swoją sprzedaż realizują z wykorzystaniem służb terenowych firm trzecich (np. dystrybutorów) lub takimi, którzy chcą w działania merchandisingowe i sprzedażowe zaangażować dużą liczbę swoich pracowników w terenie – takich projektów mamy już całkiem dużo na naszym koncie. Z kolei inny, dowiedziawszy się o możliwościach naszego systemu informatycznego oraz aplikacji mobilnej, stwierdził, że w pełni rozwiązuje on potrzeby związane z zarządzaniem serwisantami w zakresie kierowania ich do instalacji i napraw sieci. Ponieważ delegowanie zadań (sprzedażowych, merchandisingowych, serwisowych itp.) i prowadzenie komunikacji na taką skalę z setkami osób w terenie przy pomocy maila jest po…
Czytaj więcejChyba każdy menedżer sprzedaży zna sytuacje gdy z raportów, które otrzymuje z terenu wynika, że produkt jest obecny we wszystkich zleconych punktach, właściwie wyeksponowany oraz że towarzyszą mu wszystkie obowiązkowe materiały POS. Mimo to jednak sprzedaż nie jest zgodna z oczekiwaniami – co może być tego przyczyną?
Poza nielicznymi sytuacjami, w których produkt jest ewidentnie “nietrafiony” i nikt nie chce po niego sięgać, najczęstszym problemem jest to, że mimo deklaracji terenowych sił sprzedażowych (niezależnie od tego czy własnych czy “kontraktowych”) faktyczny stan dystrybucji i ekspozycji mocno odbiega od deklaracji. Odpowiedzią na ten problem jest niezależna, obiektywna weryfikacja stanu…
Czytaj więcej- « Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- …
- 13
- Następne »
Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami
+48 517 470 748
+48 517 785 350
Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)
Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06