Obsługa Programów Lojalnościowych – różnica pomiędzy skutecznym a nieskutecznym programem lojalnościowym

analiza otoczenia i programy lojalnościowe

 

Założenie programów lojalnościowych jest stosunkowo proste. Zakupując towary lub usługi u danego przedsiębiorcy, konsument otrzymuje punkty, które może następnie wymienić na zniżki lub produkty promocyjne dostępne u danego przedsiębiorcy. Takie działanie ma na celu obopólny zysk. Konsument otrzymuje zniżki i gratisowe produkty w zamian za zakupy, które i tak planował zrobić, a przedsiębiorca zyskuje wiernego klienta. W końcu konsument wróci zrobić zakupy w puncie sprzedaży, w którym otrzymał punkty, a jeżeli zabraknie mu kilku punktów do zniżki lub nagrody, to może dokupić dodatkowe produkty, by dany pułap osiągnąć, co z kolei przekłada się na większą sprzedaż u przedsiębiorcy.

 

Teoria a praktyka
Wprowadzenie do swojego biznesu programu lojalnościowego, który „na papierze” wygląda dobrze, wcale nie gwarantuje żadnej z płynących z niego korzyści. Bez odpowiedniej obsługi, program lojalnościowy może zamienić się w tylko o irytujące pytanie przy kasie: „zbiera pan punkty?”. Klient musi wiedzieć o istnieniu programu lojalnościowego w sklepie i o korzyściach jakie może on mu przynieść. Najczęściej po skorzystaniu z usługi lub włożeniu do koszyka wszystkich produktów klient myśli już tylko o opuszczeniu biznesu.

 

Agencja badania rynku Skilltelligence wykorzystując audyt sprzedaży i badania tajemniczych klientów do skutecznej obsługi programów lojalnościowych. Nasze badania mogą wykazać słabe strony prowadzonego programu, a zatem dać narzędzia do jego ulepszenia i prawidłowego funkcjonowania. Skupiamy się przy tym na wszystkich obszarach:

  • Prawidłowym informowaniu konsumentów zarówno o istnieniu programu, zasadach jego działania oraz nagrodach, jak i zniżkach, jakie umożliwia
  • Odpowiednim wyeksponowaniu materiałów promocyjnych i informacyjnych na terenie sklepu
  • Sprawdzenia wiedzy i sposobu informowania klientów o trwający programie lojalnościowym i informacji na jego temat ze strony sprzedawców i obsługi
  • Sprawdzeniu prawidłowości funkcjonowania programu lojalnościowego i jego atrakcyjności dla konsumenta

Dzięki działaniu hybrydowemu łączącemu badanie mystery shopper z audytem, można usprawnić i uatrakcyjnić funkcjonujący w firmie program lojalnościowy i tym samym upłynnić jego działanie i powiększyć płynące z niego zyski.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close