Badania marketingowe dla firm ze Skilltelligence

badania marketingowe

Jak prowadzić badania marketingowe w 2021 roku? Które kanały sprzedażowe są teraz dominującego i dlaczego wciąż warto dowiedzieć się u źródła, czy planowana przez nas kampania reklamowa przemawia do grupy docelowej? Oferujemy rozwiązanie, które pomoże przeprowadzić badania marketingowe dla firm z różnych branż.

Mówić, że pandemia zmieniła wszystko, to powtarzać mantrę z ubiegłego roku, więc omińmy to, o czym wszyscy wiedzą i zajmijmy się tym, co z tego wyniknęło. Potrzeba matką wynalazków, więc właściwie w każdej branży, która została dotknięta sytuacją związaną z Covid-19, zaczęły powstawać rozwiązania zastępcze, które pomogą utrzymać się na powierzchni. W ten sposób głównym kanałem dotarcia do potencjalnych Klientów stał się Internet, ponieważ wielu z nas zaczęło spędzać czas w tzw. home offices, a zrobienie zakupów online stało się nie tylko synonimem wygody, ale i bezpieczeństwa. O naszą uwagę w Sieci walczą każdego dnia setki firm z różnych sektorów, a na to, którą wybierzemy, wpływ ma szereg czynników. Jakich? By je ustalić warto przeprowadzić badania marketingowe firmy i sprawdzić, co dotrze do określonej grupy docelowej.

Badania marketingowe – Warszawa i cała Polska

W Internecie nie ma granic i odległości. Mieszkając w Warszawie można zamówić ubrania z Lublina i nie ma to żadnego znaczenia, jeśli przesyłka i tak dojdzie następnego dnia. Zamawiając jedzenie nie trzeba ograniczać się do restauracji znajdującej się na tej samej ulicy, bo ta dwie przecznice dalej dowiezie je w podobnym czasie, a jest na przykład bardziej opłacalna bądź lepsza jakościowo. Skoro Internet sprawia, że wiele usług mamy na wyciągniecie ręki, a sporo spraw możemy załatwiać zdalnie, to wszelkie działania promocyjne należy zintensyfikować właśnie na tym polu. Jak sprawdzić, czy odpowiednio komunikujemy się z potencjalnymi Klientami? Najlepiej zapytać o to ich samych. Badania marketingowe w firmie Skilltelligence prowadzone są dzięki społeczności złożonej z tysięcy respondentów znajdujących się w całej Polsce. W parę godzin można przeprowadzić badanie dostarczające wiarygodnych danych na temat efektywności danego sposobu komunikacji, jakości identyfikacji wizualnej i różnych innych aspektów, które liczą się w kampaniach reklamowych online.

Koszt badania marketingowego może szybko się zwrócić

Ktoś może zapytać: Po co mi badania marketingowe, skoro mogę zoptymalizować efektywnie reklamy w Google i na Facebooku i dotrzeć do określonych osób. Dotarcie do potencjalnych Klientów, czyli w tym przypadku wyświetlenie się im, to dopiero połowa sukcesu. Najważniejszym celem jest to, żeby takie osoby kliknęły w naszą reklamę, zapoznając się bliżej z ofertą i finalizując transakcję. A to, czy dana reklama się im spodoba, nie jest możliwe do ustalenia na chybił trafił – szkoda polegać na metodzie prób i błędów post-factum, po podliczeniu wyników, oceniając jej skuteczność. Zatem, jeśli można zdobyć twarde dane, na podstawie których można ocenić, jak trafny jest dany komunikat, to koszt badania marketingowego może się szybko zwrócić, bo skuteczna reklama przełoży się na liczbę przekierowań. Kiedy w grę wchodzą standardowe badania marketingowe, wady i zalety tego rozwiązania wskazać jest dosyć łatwo. Przede wszystkim, biorąc pod uwagę prowadzone w standardowym modelu badania marketingowe, cennik może mieć ogromną rozpiętość. Zwykle najdroższe i zarazem obarczone dużym ryzykiem błędu, ze względu na małą reprezentatywność są grupy focusowe – trzeba je zorganizować, dysponować pomieszczeniem, w którym uczestnicy mogą się spotkać, a taki rodzaj badań należy powtórzyć wielokrotnie. W przypadku oferowanego przez nas rozwiązania, które obsługiwane jest całkowicie zdalnie, grupa badawcza jest dostępna od razu, a z racji tego, że wśród naszej społeczności są osoby w różnym wieku, z różnym doświadczeniem i o różnej płci, w łatwy sposób można dobrać odpowiednią “próbę”. Dodatkową zaletą naszego rozwiązania jest także to, że w przeciwieństwie do typowej grupy focusowej, dzięki większej próbie oraz zminimalizowanej szansie na zdominowanie dyskusji przez jednego dominującego uczestnika, mamy do czynienia z bardziej obiektywnymi i wiarygodnymi wynikami, za ułamek ceny tradycyjnego rozwiązania.

Działania w czasie pandemii

Należy przy tym pamiętać, że są to rozwiązania, które mają miejsce w tym szczególnym czasie, jakim jest pandemia, a co za tym idzie, również w czasie związanych z nią obostrzeń. Społeczność Skilltelligence wielokrotnie udowadniała swoją skuteczność przy weryfikowaniu planogramów ekspozycji czy wdrażania określonych sposobów promocji produktów naszych Klientów w sklepach sieciowych w całej Polsce. Sprawdzaliśmy również takie rzeczy, jak skuteczność wyświetlanej w centrum miasta reklamy. Potencjał jest bardzo duży, a dzięki olbrzymiej elastyczności, jesteśmy w stanie gromadzić dane dla naszych Klientów w takich zakresach, w jakich w danym momencie działają. Prowadzimy skuteczne badania rynku, niezależnie od tego, w jakiej jest sytuacji.

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06