Barometr Aktywności Promocyjnej w Sklepach Spożywczych 11 – 2018

Pobierz Raport POSM 11-2018 w formacie PDF

W kolejnej edycji badania aktywności branży FMCG w punktach sprzedaży, w dniach 26 października do 15 listopada 2018 roku, audytorzy firmy Skilltelligence zostali wysłani do 500 małych i średnich sklepów spożywczych z misją zbadania aktywności promocyjnej producentów w punkcie sprzedaży. Zgodnie z dotychczasowym podejściem, zadaniem naszych badaczy było wskazanie najbardziej widocznych form promocji POS w działach napojów bezalkoholowych, piwa, słonych przekąsek i słodyczy oraz lodów. W tej edycji ponownie pytamy także o typ stosowanej promocji (np. obniżka ceny lub gratis) oraz o widoczność i o to czy promocja skutecznie skłania do dokonania zakupów.

Badanie opiera się na samodzielnej decyzji audytorów, którą promocję wskażą. Decyzje naszych respondentów powinny dobrze odzwierciedlać postrzeganie zwykłych konsumentów ponieważ na wybór wskazanej promocji wpływały dwa podstawowe czynniki – widoczność i atrakcyjność formy promocji w sklepie oraz poziom popularności danej marki / produktu w chwili badania, na przykład pod wpływem trwającej akcji ATL. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że osoby wykonujące badania nie są bezpośrednio związane z marketingiem i współpracują z nami w modelu crowdsourcingowym samodzielnie wybierając realizowane zadania. Wyniki badania pozwalają więc wnioskować, które z działań promocyjnych były najbardziej zauważalne przez przeciętnych konsumentów.

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close