Crowdsourcing a Lead Marketing

Mamy za sobą kolejny udany projekt pokazujący, że w razie potrzeby możemy realizować bardziej złożone projekty, dostarczając danych wykraczających poza typowe obserwacje terenowe w sklepach i placówkach obsługowych. 

Crowdsourcing a lead marketing

Projekt, o którym mowa to wykorzystanie naszej społeczności do pozyskiwania tzw. leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów dla określonych produktów lub usług. Ponieważ projekty, których założenia są oparte o lead marketing zdarzają nam się nieczęsto, ale zaczynamy coraz przychylniej na nie patrzeć, szczególnie jako uzupełnienie zleceń dotyczących naszej tradycyjnej działalności badawczej, pozwalające na ‘zasilenie’ naszej społeczności interesującymi i pozwalającymi dobrze zarobić zadaniami. 

 

Lead marketing w branży fotowoltaicznej

Ktokolwiek podróżuje po Polsce, w ostatnich miesiącach zauważył zapewne ogromny przyrost liczby instalacji fotowoltaicznych instalowanych na dachach budynków. Wydaje się, że program „Mój prąd” i oferowane korzyści spowodowały, że Polacy przekonują się do odnawialnych źródeł energii. Ten poziom zainteresowania klientów został zauważony przez firmy zajmujące się doradztwem, projektowaniem i instalacją ogniw fotowoltaicznych, które chcą możliwie skutecznie dotrzeć do klientów w swoich regionach, zanim program „Mój prąd” dobiegnie do końca.  Jak wiadomo, najlepiej daną okolicę oraz mieszkające tam osoby znają mieszkańcy i naszą rolą w tym przypadku było zachęcenie naszej społeczności do rozglądania się wkoło i zachęcenia swoich sąsiadów i znajomych, aby zgodzili się na bezpłatną konsultację firmy z branży fotowoltaiki, z którą pracujemy. Pilotażowy projekt, w ciągu miesiąca przyniósł kilkaset wartościowych kontaktów i skłonił nas, wspólnie z Klientem do zastanowienia się nad zwiększeniem skali tego przedsięwzięcia w kolejnej już „pełnowymiarowej’ odsłonie tego projektu. 

 

Pozyskiwanie leadów dzięki crowdsourcingowi

Niemal rok temu nasza społeczność realizowała inny projekt o podobnych zasadach. Polegał on na przekonaniu kierowników i właścicieli sklepów, nieposiadających jeszcze terminali płatniczych do tego, aby zgodzili się na konsultację telefoniczną z naszym Klientem, który przedstawiłby im korzyści płynące z programu „Polska Bezgotówkowa”. I w tym przypadku, podobnie jak dla fotowoltaiki, istotna była znajomość zamieszkiwanej okolicy oraz sklepów i innych biznesów w niej działających pod kątem identyfikacji takich, które mogłyby skorzystać z dobrodziejstw programu oferującego terminale za darmo na okres 1 roku. 

 

Crowdsourcing może wesprzeć lead marketing, niekoniecznie go realizować

Warto zwrócić uwagę na to, że ze względu na złożoność różnych prezentowanych ofert, nasza społeczność ogranicza swoją rolę do zarysowania korzyści płynących z danej oferty, ale sam proces sprzedażowy jest w większości przypadków przerzucony na konsultantów naszych klientów, którzy w rozmowie telefonicznej, według sprawdzonego scenariusza i z głębszą wiedzą o niuansach produktu lub usługi mogą skuteczniej go sprzedać. 

 

Lead marketing to nowość dla naszej społeczności

W opisanych powyżej projektach oraz we wszystkich innych związanych z namiastką sprzedaży i przekonywania rozmówców do pewnych argumentów, produktów lub usług mamy do czynienia z nieco innym trybem działania naszej społeczności, która dotąd nie była przyzwyczajona do bardziej rozbudowanej interakcji z rozmówcą i przekonywania go do czegokolwiek. Z tego powodu podjęliśmy dwie decyzje – po pierwsze komunikujemy do naszej aktualnej społeczności porady i wskazówki jak skutecznie wykonywać tego typu zadania, a po drugie kierujemy do szerszego grona potencjalnych użytkowników naszej aplikacji działania rekrutacyjne wyraźnie definiujące oczekiwane typy działań i realizowanych zadań. Dzięki temu crowdsourcing połączony z pewnymi elementami, które zakłada lead marketing, może przynosić bardzo ciekawe i pożądane rezultaty.

 

Crowdsourcing + Lead Marketing = zwiększone efekty

Oprócz kontynuacji opisanego powyżej scenariusza fotowoltaicznego mamy wiele sygnałów o zapotrzebowaniu na tego typu zadania na przykład ze strony operatorów kurierskich, operatorów płatności, oraz producentów i sieci handlowych. W każdym z wymienionych przypadków rolą naszego audytora jest pozyskanie kontaktu do osoby decyzyjnej, z którą nasz Klient będzie mógł przeprowadzić rozmowę, w której przedstawi swoją ofertę. 

 

Zapraszamy zatem do korzystania z tej nowej dziedziny naszej działalności, bowiem większa liczba zleceń spowoduje większą mobilizację naszej społeczności a tym samym większą skuteczność i szybkość działania.

 

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close