Crowdsourcing Mix – badanie z drugim dnem

Mnogość zastosowań crowdsourcingu sprawia, że Klienci wciąż zaskakują nas kreatywnymi pomysłami na wykorzystanie sił drzemiących w społeczności naszych audytorów.

Na każde wpływające do nas zapytanie reagujemy entuzjastycznie, zwłaszcza jeśli dotyczą one nowych dla nas obszarów. Dzięki innowacyjnym projektom mamy możliwość szybkiego nauczenia się, co jest kluczowe dla danej branży, albo w danym rodzaju przedsięwzięcia. To pozwala nieustannie udoskonalać naszą ofertę i dostosowywać ją do różnych specyficznych, nieoczywistych zastosowań.

Tylko zwykły store check?

Zaskakujące i ciekawe zastosowanie dla naszych rozwiązań mieliśmy okazję wdrożyć dzięki pewnemu przedsiębiorcy — Sadownikowi z Mazowsza. Poza hodowlą jabłoni jego biznes opiera się także na produkcji cydru, którego dotyczyć miał nasz wspólny projekt.

Scenariusz przygotowanego badania składał się z kilku raczej standardowych poleceń dla audytorów:

udaj się do dowolnego sklepu spożywczego mającego w ofercie alkohole i sprawdź, czy jest tam dostępny Cydr X,

– jeśli produkt jest dostępny, dokonaj zakupu i skonsumuj napój, po czym odpowiedz na kilka pytań dotyczących smaku i opakowania,

– jeśli produktu w danym punkcie nie ma, pozyskaj od sprzedawcy informacje nt. jego dostępności, znajomości marki etc.

Drugie dno badania

Przedsięwzięcie z pozoru nie odróżniało się od dziesiątków innych badań typu store check wykonanych za pośrednictwem aplikacji BuzzBee. Motywacja klienta do jego przeprowadzenia okazała się jednak zupełnie nieoczywista.

Klient przyznał, że opinie na temat opakowania czy smaku nie są dla niego kluczowe — napój znajdował się już w fazie produkcyjnej i na zmiany w tym zakresie było już po prostu za późno. Prawdziwy cel okazał się zgoła inny.

Darmowa degustacja

Dzięki przeprowadzeniu audytu kilkaset osób miało okazję spróbować cydru, a także podzielić się tą informacją ze swoimi znajomymi.

Osoby młode, dorastające w latach dziewięćdziesiątych, od dzieciństwa znają słodkie napoje. Smakują im piwa smakowe lub z domieszką soku owocowego, ale cydr często bywa dla nich napojem nieznanym. Wykonanie zlecenia sprawiło, że to właśnie główna grupa docelowa mogła poznać produkt i być może będzie chciała do niego wracać, stając się nowymi klientami i ambasadorami marki dla naszego Sadownika.

Z drugiej strony punkty sprzedaży alkoholu prawdopodobnie zareagują na pojawiający się popyt na napój, generowany przez naszych audytorów. W odpowiedzi mogą oni zdecydować się wprowadzić produkt do asortymentu lub też lepiej go wyeksponować w sklepie.

Precyzyjne działania generujące popyt

Cydrowy przypadek uzmysłowił nam, jak nieoczekiwane korzyści może przynieść wykorzystanie naszego modelu działania. Obok pozyskania cennej wiedzy wprost z rynku, mamy też moc na niego realnie oddziaływać, na przykład promując dany produkt lub usługę w wyjątkowo naturalny, a jednocześnie precyzyjny sposób. Skilltelligence daje możliwość dokładnego określenia płci, wieku czy obszaru zamieszkania audytorów, którzy mogą wystąpić właśnie w takiej podwójnej roli jak w opisanym przykładzie. To dzięki naszym pomysłowym mamy okazję wciąż na nowo odkrywać potencjał crowdsourcingu naszym Klientom.

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close