Cykliczne badanie aktywności promocyjnej

Chcesz sprawdzić skuteczność własnych działań promocyjnych w miejscu sprzedaży albo podpatrzyć działania konkurencji? Skilltelligence to właściwy adres.

Jednym z ogromnych atutów posiadania dużej grupy współpracujących audytorów, będących zarazem zwykłymi konsumentami, jest możliwość skierowania do nich pytań o codzienne decyzje konsumenckie lub zakupowe.

Najlepsi możliwi audytorzy

Nasza społeczność składa się z około 6 tysięcy konsumentów, którzy regularnie odwiedzają sklepy ogólnospożywcze — nie tylko ze względu na zadania badawcze, ale przede wszystkim w ramach zaspokajania swoich codziennych potrzeb. Dlatego też niemal od początku naszej działalności regularnie kierujemy do nich pytania dotyczące odwiedzanych punktów detalicznych. Chcemy się dowiedzieć, jakie materiały promocyjne lub jaka ekspozycja najbardziej zwróciła ich uwagę oraz w jakiej kategorii produktowej była zastosowana.

Kalendarz promocji

Takie regularnie przeprowadzane badanie pozwala określić nasilenie aktywności POSM poszczególnych branż i producentów w kolejnych tygodniach i miesiącach. Wnioski ogólne zapewne nie zaskoczą – na przykład okresy przed Wielkanocą i Bożym Narodzeniem to czas bardzo aktywnego promowania się producentów czekolad, słodyczy oraz dodatków do pieczenia. W kwietniu z kolei, wraz z nadchodzącym sezonem grillowym, na scenę mocno wkraczają producenci piwa i słonych przekąsek. Nieco później, w miarę wzrostu temperatur, dołączają do nich producenci napojów gazowanych.

Po kilku latach prowadzenia tego typu badań jesteśmy w stanie z dużą dozą precyzji przewidzieć, co będzie działo się w placówkach handlowych w danym okresie. To, co wydaje się podlegać postępującej zmianie, to stopniowe „oddalanie się” promocji okołoświątecznych od charakteru poszczególnych świąt. Zapewne związane jest to z próbą uniwersalizacji przekazu i oderwania od konkretnych zwyczajów i tradycji.

Obiektywna ocena przez konsumentów

Dla producentów i dostawców cenna może być informacja, jak nasi audytorzy oceniają ekspozycję poszczególnych materiałów promocyjnych, ich zauważalność i atrakcyjność, a także siłę oddziaływania na konsumenta. Ponieważ nasi badacze nie otrzymują żadnych wskazówek, na jakie promocje mają zwrócić uwagę, przeprowadzone przez nich badania pozwalają precyzyjnie ocenić skuteczność różnych form POSM w przyciąganiu uwagi potencjalnych nabywców. Obecnie funkcjonujących rozwiązań promocyjnych jest bardzo wiele, ale znacząco różnić się one mogą poziomem efektywności we wspieraniu sprzedaży. Wiedza, w które z nich warto zainwestować środki, stanowi doskonałą bazę do budowania strategii sprzedaży produktów konsumpcyjnych.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close