Elastyczność platformy i nietypowe projekty

Projektując funkcjonalność platformy Skilltelligence bazowaliśmy na dwóch, dość oczywistych, podstawach: doświadczeniu, które przez lata zbieraliśmy w różnych branżach oraz wyobraźni.

To pierwsze umożliwiło nam zidentyfikowanie problemów, które były do siebie podobne, niezależnie od rynku, na którym działali nasi dotychczasowi pracodawcy bądź klienci, a na które odpowiedzią miała stać się tworzona przez nas platforma. Wiele organizacji nie miało możliwości szybkiego dotarcia do aktualnej informacji rynkowej, szczególnie gdy zebranie danych wymagało jednoczesnego odwiedzenia wielu odległych od siebie miejsc. To między innymi dzięki takim doświadczeniom mogliśmy zaprojektować podstawowe funkcjonalności Skilltelligence.

Wyobraźnia natomiast podpowiadała nam, by oczekiwać nieoczekiwanego. To znaczy: zdawaliśmy sobie sprawę z tego o jak wielu branżach i ich specyfice niewiele wiemy, a co za tym idzie nie potrafimy z góry określić jakie potrzeby mogą pojawić się w takich organizacjach.

Jedyną możliwością przygotowania się było spowodowanie, aby zestaw funkcjonalności platformy był możliwie elastyczny i uniwersalny i aby można było za jej pomocą konfigurować scenariusze badawcze dostosowane do potrzeb, których jeszcze nie znamy. Dodatkowo chcieliśmy, aby precyzyjnie dobrane scenariusze mogły być także realizowane w sposób konfigurowalny; na określonym terenie czy przez zawężoną grupę osób o określonych cechach demograficznych.

Nasza zapobiegliwość się sprawdziła. Zgodnie z przewidywaniami u naszych klientów pojawiają się pomysły świeże i ciekawe, na które z pewnością (a przynajmniej prawdopodobnie) samy byśmy nie wpadli, a dzięki elastyczności narzędzia i crowdsourcingowej społeczności możemy je skutecznie realizować.

„Wyślijcie mamy i babcie”

Jeden z klientów, produkujący akcesoria dla młodych matek, a właściwie dla ich dzieci – do karmienia i pielęgnacji – poprosił nas o sprawdzenie jakie produkty tego typu są rekomendowane w aptekach i drogeriach. Projekt, jak na Skilltelligence, dość typowy, lecz tym razem pojawiło się żądanie specyficzne. Klient chciał podnieść wiarygodność zbieranych danych kierując do jego realizacji wyłącznie panie w wieku 20-30 oraz 55+. Czyli takie, które mogą reprezentować mamy lub babcie.

Zabieg prosty, acz skuteczny. Oczywiście takimi danymi o naszej społeczności dysponujemy i taka konfiguracja badania nie stanowiła wyzwania.

Zadowolony klient wykazał się jednak jeszcze większą kreatywnością i chciał powtórzyć badanie w jeszcze bardziej wiarygodnym wariancie (choć już na zawężonej nieco bazie placówek), kierując do nich… prawdziwe mamy dzieci nie starszych niż 2 lata.

To już nieco zmieniło postać rzeczy. Bo, po pierwsze, zawężenie grupy wiekowej przestało być miarodajne (są wszak mamy i 18 letnie i po czterdziestce), a po drugie takich informacji o naszych współpracownikach nie posiadamy.

Na szczęście rozwiązanie udało się znaleźć dość szybko: przed uruchomieniem właściwego badania przeprowadziliśmy w BuzzBee rekrutację, w której poszukiwaliśmy mam z małymi dziećmi. W ramach zgłoszenia prosiliśmy tylko o podanie nam wieku pociechy oraz zrobienie zdjęcia albo „książeczki zdrowia dziecka” albo półki bądź szafki z akcesoriami dla malucha. To wystarczyło, by „zweryfikować macierzyństwo” i zrekrutować tę precyzyjnie dobraną grupę realizacyjną.

„Znajdźcie nam osoby z astmą”

Nasz klient chciał przeprowadzić cykl piętnastominutowych wywiadów telefonicznych  z osobami z problemami astmatycznymi. Chodziło o dowiedzenie się jakich preparatów do inhalacji używają, w jaki sposób i dlaczego akurat tych. Niestety, dotarcie do potencjalnych respondentów jest bardzo utrudnione; nie ma skąd bowiem wziąć danych na ich temat (zwłaszcza w obliczu tajemniczy lekarskiej i regulacji o ochronie danych osobowych).

Inaczej ma się sprawa, jeśli ktoś zgłosi się do takiego wywiadu dobrowolnie. Poprosiliśmy więc naszą społeczność, aby skontaktowały się z członkami rodziny lub znajomymi, o których wiedzą, że korzystają z rzeczonych preparatów, by zaproponować im udział w takim płatnym badaniu. Osoby te dzwoniły już same do naszego klienta, pod wskazany numer telefonu, aby umówić termin rozmowy i sposób rozliczenia.

Rozwiązanie proste, eleganckie, bezpieczne i możliwe tylko dzięki społeczności i funkcjonalności Skilltelligence.

Umów się na darmowe przygotowanie scenariusza dla Twojego produktu. Zadzwoń pod numer tel. +48 517 470 748 lub napisz na biuro@skilltelligence.pl . Dołącz do Grupy ŻywiecAcerJohnson & Johnson oraz dziesiątek innych, zadowolonych klientów.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close