Jak skutecznie koordynować pracowników w terenie? Wykorzystanie platformy Skilltelligence

Spersonalizowany system efektywnego zarządzania handlowcami w terenie

Nie po raz pierwszy piszemy o wykorzystaniu naszej aplikacji BuzzBee (lub jej nieco zmodyfikowanego klona pod własną nazwą klienta) na wewnętrzne potrzeby naszych klientów. Tym razem chcielibyśmy opowiedzieć nieco więcej o dwóch z nich, którzy zastosowali nasze rozwiązanie w zupełnie innej skali i różnych celów. 

Aplikacja z grywalizacją dla pracowników terenowych

Pierwszy klient – duży producent i dystrybutor piwa zdecydował się na skorzystanie z opcji “customizowanej” wersji naszej aplikacji, z dodatkowymi funkcjami oraz szatą graficzną zgodną z jego firmowymi standardami. Natomiast drugi klient, rozpoczął wykorzystywanie naszej aplikacji w wersji bazowej (BuzzBee) dla techników obsługujących stacje wypożyczania rowerów na minuty. 

W przypadku producenta piwa potrzeba biznesowa dotyczy odwiedzin kilku tysięcy sklepów, do których z racji ich małych obrotów nie docierają przedstawiciele handlowi. Mimo mniejszego potencjału, przeliczając nawet małą sprzedaż przez kilka tysięcy placówek, otrzyma się znaczącą kwotę – jednak nie na tyle dużą, aby ekonomicznie uzasadnić wysyłanie w te miejsca dedykowanych przedstawicieli handlowych. W takich przypadkach zasadne jest skorzystanie ze społeczności crowdsourcingowej, którą w liczbie około 9 tysięcy osób w całej Polsce posiada Skilltelligence. Można też zaangażować do takich odwiedzin własnych pracowników, wciągając ich w program np. dodatkowych premii i nagród za tego typu działania. Wyznaczanie zadań premiowych i specjalnych będzie w tej sytuacji naprawdę ciekawym rozwiązaniem. Warto więc przemyśleć podjęcie takiego kroku co na pewno okaże się opłacalne.

W opisywanym tutaj przypadku chodziło o nieco bardziej złożoną interakcję w placówce – np. zaoferowanie pakietu promocyjnego na określony zakup lub przekonanie właściciela do instalacji brandowanej lodówki – z tego powodu lepiej sprawdziło się rozwiązanie skorzystania z własnych pracowników lub pracowników dystrybutorów, którzy dysponują lepszą wiedzą o produktach, promocjach i warunkach współpracy dla sklepów niż społeczność badaczy crowdsourcingowych. 

Aplikacja do koordynacji terenowej z GPS oraz zdjęciami

W ramach przygotowań do uruchomienia aplikacji dla naszego klienta odbyliśmy z nim krótką sesję, która pozwoliła określić wymagania odnośnie przygotowanej aplikacji. Punktem wyjścia w takim przypadku są zawsze funkcje gotowe już w naszej aplikacji BuzzBee by Skilltelligence – wszelkie dodatki budowane są na jej bazie w celu maksymalnego zredukowania kosztów wdrożenia. W przypadku naszego klienta zmiany sprowadziły się do:

– zmiany sposobu naliczania punktów premiowych za zadania,

– możliwości bardziej zaawansowanych działań na listach adresowych,

– sposobu prezentacji miejsca użytkowników w rankingu,

– zmiany szaty graficznej aplikacji, tak aby odpowiadała identyfikacji graficznej klienta. 

Dzięki temu, że punkt startowy stanowi gotowy, działający i sprawdzony w wielu zastosowaniach system wszystkie zmiany trwały zaledwie 2 tygodnie. Klient otrzymał swój idealny, spersonalizowany system w bardzo krótkim czasie i z wykorzystaniem procesu “onboardingu” użytkowników wbudowanego w system. Następnie zaprosił do uczestnictwa w nim wybranych pracowników własnych oraz pracowników dystrybutorów. Obecnie w systemie zgłaszanych jest co tydzień około 250 nowych zamówień, instalacji lodówek lub informacji o aktualizacji danych teleadresowych sklepu w bazie. Dzięki włączeniu dla pracowników atrakcyjnego programu motywacyjnego z ciekawymi nagrodami za zbierane punkty liczba zgłoszeń systematycznie rośnie. Ogromną korzyścią dla klienta w tym przypadku jest także to, że niektóre z odwiedzanych sklepów można przekwalifikować z grupy małego potencjału do grup o wyższym standardzie obsługi np. objęcie wizytami dystrybutora.

 

 

Koordynacja trudnych i nietypowych zadań z udziałem rozproszonych zespołów

W drugim z przytoczonych na wstępie przypadków mamy do czynienia z nieco innym, scenariuszem użytkowym. W tym przypadku serwisanci stacji wynajmu rowerów na minuty są w ciągłym ruchu i trudno jest optymalnie alokować zadania do każdego z nich. Nasza aplikacja jest pod tym względem idealna, ponieważ na mapce widocznej dla użytkowników na bieżąco pojawiają się odpowiednie lokalizacje stacji oraz informacje, o jakiego tym rodzaju problem występuje w danej stacji. W ramach przygotowanych odpowiednio formularzy użytkownik systemu może zgłosić:

– diagnozę problemu,

– podjęte działania,

– dzięki możliwości dokumentacji zdjęciowej i GPS udowodnić datę, godzinę i miejsce podjętego działania.

Operator rowerów w wynajmie minutowym ma w mieście około 40 serwisantów, prowadzących bieżące interwencje w terenie. Ze względu na mały rozmiar zespołu w tym przypadku nie było zasadne stworzenie aplikacji dedykowanej, lecz skorzystanie z grupy wydzielonej w ramach populacji użytkowników BuzzBee by Skilltelligence. 

Rozwiązanie to pozwala uruchomić obsługę zadań terenowych w kilka godzin od podjęcia decyzji o współpracy i od razu przystąpić do ich realizowania. W ramach przygotowań nasi pracownicy pomogli klientowi opisać typowe scenariusze zdarzeń związanych z działaniem stacji wynajmu – na przykład: awaria zasilania, błąd sieci, odbiór uszkodzonego roweru lub przewiezienie rowerów z jednej stacji do drugiej. Tak sformułowane problemy są przetwarzane na formularze, które w ramach odwiedzin danego adresu (pod kontrolą systemu GPS) wypełniają użytkownicy aplikacji. W przypadku otrzymania powiadomienia o problemie, koordynator serwisantów wpisuje do scenariusza odpowiedniego typu interwencji nowy adres, który natychmiast pojawia się w aplikacji serwisantów. W zależności od pilności zadania różne scenariusze pozwalają serwisantowi “zarobić” różne sumy punktów co później tłumaczy się na odpowiednie premie i inne motywatory. Dzięki takiemu podejściu klient osiągnął kilka korzyści:

– prostsze panowanie nad zlecaniem zadań w terenie, 

– lepsze rozliczanie z realizacji tych zadań przez pracowników,

– zwiększenie motywacji i tempa działania ekip. 

 

Podsumowanie: rozwiązanie “szyte na miarę”

Opisane powyżej scenariusze są bardzo różne i chcielibyśmy podkreślić, że bezpośrednio wynika to z elastyczności naszego systemu – niezależnie od tego czy korzysta się z systemu “z półki” czy systemu szytego na miarę szerokość możliwych zastosowań jest niemal nieograniczona.
Jeżeli interesuje Cię koordynacja pracowników, lojalizacja klientów, koordynacja pracy hostess, kontrola czasu pracy promotorów? Razem stworzymy idealną ofertę dopasowaną do potrzeb Twoich i Twojej firmy. 

 

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close