Jak w 3 prostych krokach zrealizować audyt placówek handlowych

Przeprowadzenie audytu handlowego brzmi jak zadanie na wiele tygodni planowania i realizacji. Skilltelligence pozwoli zrealizować je w zaledwie kilka godzin.

Nie będzie odkrywczym stwierdzenie, że kluczem do skutecznej akcji promocyjnej jest odpowiednia dystrybucja i ekspozycja produktów w placówkach handlowych. Osoby za nie odpowiedzialne po stronie dostawcy często muszą zadowolić się zapewnieniami przedstawicieli współpracujących sieci handlowych, że promowany produkt znalazł się we wszystkich wyznaczonych punktach sprzedaży i został tam prawidłowo wyeksponowany. Tymczasem, jak pokazuje doświadczenie naszych klientów, bardzo często występują w tym obszarze duże rozbieżności między ustaleniami a rzeczywistością. Różnice mogą polegać na opóźnieniach względem założonego harmonogramu, innej niż założona organizacji ekspozycji czy też towarzyszącej jej komunikacji.

Aby móc kontrolować tego typu ryzyko, musimy w pierwszej kolejności sprawdzić, czy i na jaką skalę problem się pojawia. Z tego powodu zachęcamy firmy przeprowadzające akcje promocyjne do weryfikowania ich faktycznej implementacji w poszczególnych punktach sprzedaży.

Dzięki wprowadzeniu przez nas nowemu modułowi do samodzielnego przygotowania audytu, można go zorganizować jeszcze szybciej i łatwiej niż dotychczas. Aby móc skorzystać z pomocy naszych terenowych audytorów, wystarczy przejść przez 3 następujące kroki:

Krok pierwszy

Przed uruchomieniem audytu konieczne jest zebranie wszelkich niezbędnych informacji. Należą do nich przede wszystkim wizualizacje prawidłowej ekspozycji, wytyczne i wymogi przekazane merchandiserom/przedstawicielom sieci handlowej. Na tym etapie należy również ustalić, jak przebiegać ma audyt konkretnej placówki: jak powinna wyglądać trasa audytora, jakie dane i zdjęcia są do pozyskania na każdym kroku. Scenariusz wizyty powinien mieć przemyślaną strukturę, by móc w logicznym porządku zrealizować wszystkie wymagane punkty. Należy również przygotować listę adresową placówek wskazanych do badania, najlepiej wraz z koordynatami GPS — to zdecydowanie ułatwi pracę naszym badaczom.

Krok drugi

Jesteśmy gotowi do skonfigurowania audytu na stronie live.skilltelligence.pl. Rozpoczynamy od opisu stworzonego wcześniej scenariusza audytu. Ubierając go już w konkretne zwroty, warto pamiętać o używaniu możliwie prostych sformułowań i unikaniu branżowego słownictwa. W ten sposób unikniemy ryzyka nieprawidłowego zrozumienia poleceń przez audytorów. Prosząc o sprawdzenie obecności konkretnych materiałów promocyjnych, zaleca się załączenie ich zdjęcia, by łatwiej było je zidentyfikować. Im zrozumiałej zakomunikujemy to, czego chcemy się dowiedzieć, tym lepszej jakości będą otrzymane informacje zwrotne.

Krok trzeci

Ostatnim etapem będzie nadanie parametrów procesu badawczego. Wskazać należy, które placówki mają być odwiedzone przez audytorów. Podać należy również datę rozpoczęcia i zakończenia badania.

Viola! Teraz projekt można uruchomić i obserwować na bieżąco spływające wyniki. Dzięki temu, że są one błyskawicznie widoczne w systemie, możemy mieć wgląd w obraz sytuacji już w ciągu kilku godzin od podjęcia decyzji o przeprowadzeniu audytu terenowego.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close