Lokalne społeczności – nieocenione źródło informacji

Platforma Skilltelligence stanowi doskonałą alternatywę dla klasycznych metod pozyskiwania informacji z rynku. Jest ona od nich nie tylko znacznie szybsza, ale i istotnie tańsza.

Istnieją również pewne przedsięwzięcia, których praktycznie nie da się zrealizować inaczej niż w oparciu o crowdsourcing. Metoda ta oparta jest o outsourcing zadań do szerokiego grona osób i dzięki temu posiada gigantyczną przewagę nad innymi rozwiązaniami – pozwala ona sięgać do wyjątkowego i niezwykle cennego źródła informacji, jakim są przedstawiciele lokalnych społeczności.

Projektów opartych o crowdsourcing zrealizowaliśmy już kilkanaście. Część została zainicjowana przez nas, część została wykonana na zlecenie naszych klientów. Trzeba przyznać, że bardzo szybko dostrzegli oni gigantyczny potencjał tkwiący w społeczności zbudowanej w wokół naszej aplikacji mobilnej BuzzBee i znaleźli dla niego idealne zastosowanie w praktyce biznesowej.

Zadanie: znaleźć nabywców nowej usługi

Jeden z naszych klientów, zajmujący się działalnością wydawniczą, stworzył ciekawą koncepcję usługi biznesowej. Polegać ona miała na wynajmie eleganckiego stojaka z prasą. Za niewielką opłatą abonamentową mógłby się znaleźć on w miejscach, gdzie pojawiają się oczekujący: w restauracjach, hotelach, przychodniach, urzędach czy punktach usługowych. Możliwość skorzystania z różnorodnej lektury zdecydowanie umila klientom i petentom czas spędzony w danym miejscu. Przedstawiciel kolportera codziennie uzupełniłby ewentualne braki w ofercie czytelniczej oraz dodawał nowe wydania.

Taką usługę wypromować można na dwa zupełnie odmienne od siebie sposoby.

Sposób pierwszy: klasyczny

W tradycyjnym rozwiązaniu konieczne byłoby wykorzystanie własnych lub wynajętych przedstawicieli handlowych. Musieliby oni najpierw znaleźć punkty spełniające założone kryteria, następnie udać się do nieznanych im miast, odwiedzić wyselekcjonowane miejsca i zrobić wizję lokalną w celu określenia możliwości nawiązania współpracy. Taki tryb postępowania jest czasochłonny, wymaga dużego nakładu pracy oraz zatrudnienia wielu osób, co w oczywisty sposób przekłada się na wysokie koszty.

Sposób drugi: crowdsourcingowy

Alternatywny sposób opiera się na wykorzystaniu wiedzy audytorów Skilltelligence, rozsianych na terenie całej Polski i dobrze znających swoje miejsca zamieszkania. Zadanie do wykonania przez nich jest proste: należy wskazać punkty usługowe, w których stojaki z prasą mogłyby cieszyć się powodzeniem, ale obecnie nie są tam obecne. Następnie należy udać się do danego miejsca, wykonać dokumentację fotograficzną, zebrać dane teleadresowe oraz w miarę możliwości również pozyskać kontakt do właściciela lub managera.

Błyskawiczna budowa bazy potencjalnych klientów

Zaangażowanie osób należących do lokalnych społeczności daje szereg korzyści. Przede wszystkim identyfikacją potencjalnych klientów zajmują się osoby, które dobrze znają swoje otoczenie. Są one w stanie trafnie i szybko wytypować interesujące dla naszego Wydawnictwa miejsca. Baza potencjalnych klientów wraz z kompletem informacji o każdym z nich może zostać zbudowana zaledwie w ciągu kilku godzin.

Precyzyjne działania sprzedażowe

Zebrane przez audytorów Skilltelligence informacje pozwalają zaplanować bardzo precyzyjne i efektywne działania sprzedażowe. Selekcja miejsc według określonych kryteriów pozwala wysłać przedstawicieli Wydawnictwa do punktów o największym potencjale sprzedaży, a zweryfikowane dane do managerów i właścicieli przyspiesza dotarcie do właściwych osób. Oznacza to, że efektywny proces sprzedaży może zacząć się praktycznie bez „fazy przygotowawczej”. Tę w ekspresowym tempie wykonają audytorzy Skilltelligence.

Nie tylko sprzedaż

Opisany przypadek dobrze ilustruje możliwy model działania w przypadku przedsięwzięć sprzedażowych. Nie oznacza to jednak, że skorzystanie z pomocy lokalnych audytorów nie sprawdzi się i w zupełnie odmiennych projektach.

W podobny sposób zebraliśmy na przykład dane o wysokości rachunków za prąd w niewielkich biznesach usytuowanych w małych miejscowościach. W końcu audytorzy znają się z ich właścicielami i mogą bez problemu zadać takie pytanie. Trudno bowiem wyobrazić sobie, że ktoś z ulicy wchodzi do fryzjera w Sanoku i prosi o pokazanie faktury za energię.

Współpracujące z nami osoby mogą działać bez większych przeszkód w trudnych warunkach, jakie stwarzają np. zamknięte osiedla i wspólnoty („przedstawicielom handlowym dziękujemy”). Ba, mają one możliwość generowania popytu na dany produkt lub usługę w wybranym regionie Polski. Wystarczy skierować odpowiednie zadanie w naszej aplikacji mobilnej, a w kilka minut później audytorzy ruszą do akcji.

Potencjał tkwiący w „ludziach z wewnątrz”

Trudno jest przecenić gigantyczny potencjał, jaki tkwi w wykorzystaniu osób z danego miasta, środowiska czy społeczności. Taka metoda pozwala pozyskać unikalne informacje, precyzyjnie dotrzeć do potencjalnego klienta czy podjąć określone działania w danym mieście albo regionie — a to wszystko bez konieczności delegowania kogokolwiek w podróż służbową.

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close