Materiały POS na specjalne okazje

badanie rynku materiały pos

W okresie poprzedzającym nadejście najbardziej popularnych świąt oraz eventów, sklepy, galerie i supermarkety zapełniają się promocyjnymi materiałami Point of Sale. Ich celem jest zwiększenie sprzedaży produktów w oparciu o badania rynku wykazujące panujące w społeczeństwie nastroje i nawyki zakupowe nasilające się w poszczególnych okresach.

Podobnie jak filmowe trailery zapowiadające zbliżające się premiery filmowe, tak materiały POS muszą zostać zastosowane przed nadejściem danego święta czy też wydarzenia. Odpowiednio przygotowana kampania POS nie opiera się tylko na wystawieniu tak zwanych displayów, ale również na tym, Gdzie zostaną one rozmieszczone, w towarzystwie jakich produktów się znajdą, oraz kontroli jakości inwestycji przy pomocy badania marketingowego, które wykona tajemniczy klient.

Badanie rynku wykazuje, że w okresie świątecznym cena produktu nie decyduje o wyborze zakupu tak bardzo, jak w ciągu „normalnego” dnia. Bez względu na to, czy chodzi o zajączka z czekolady, walentynkowe lizaki, czy limitowany produkt wypuszczony z okazji wielkiego wydarzenia sportowego takie czynniki jak widoczność, łatwość w dostępie, pozycja na sklepowej półce i zwracająca uwagę kolorystyka sprawia, że promowany produkt częściej znajdzie się w koszyku konsumenta.

Profesjonalny merchandising wpływa na zachowanie i decyzję konsumentów odnoście zakupów pod wpływem impulsu, czy po prostu zakupienia produktów, których zakupu nie planowali przed wejściem do sklepu. Lokalizacja świątecznych lub eventowych produktów POS w stosunku do kas i produktów pierwszej potrzeby ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia grona odbiorców, którzy zwrócą uwagę na promowany produkt.

Duża konkurencja, jak i brak znajomości niuansów ze strony sprzedawców detalicznych sprawia, że zaplanowanie i zamówienie materiałów POS nie wystarcza, by w pełni skorzystać z potencjału, jaki w nich tkwi. W odpowiedzi przychodzi mystery shopping, czyli współczesne narzędzie kontroli jakości, jakie wykonują tak zwani tajemniczy klienci. Ocenią oni czy dostarczone do placówki materiały POS znajdują się w odpowiedniej lokalizacji, pozycji i czy wykorzystują swój potencjał.

Warto oczywiście dodać, że w okresie przedświątecznym zarówno zbyt duża ilość materiałów POS w jednym miejscu, jak również przedwczesne ich wprowadzenie może wywrzeć odwrotny od zamierzanego efekt. Jeżeli konsumenci poczują się osaczeni i przytłoczeni piętrzącymi się kolorowymi promocjami świątecznymi, mogą poczuć się bardziej zirytowani niż zainteresowani.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close