Monitoring cen – ile to kosztuje?

Nasza współpraca z klientami pokazuje, że ceny tego samego produktu w różnych lokalizacjach sklepów tej samej sieci mogą się różnić nawet o 40%, a rabat udzielany sieci handlowej przez producenta nawet w 45% przypadków nie jest przekazywany dalej do klienta, tylko „zasila” budżet sieci handlowej. Co więcej, jeżeli klient sklepu lub placówki nie jest w stanie znaleźć ceny produktu w przeciągu pierwszych 5 sekund i zostać skutecznie przekonany o tym, że jest to cena promocyjna, drastycznie wpływa to na jego decyzję zakupową.  Sprawdź poniżej w jaki sposób możesz wykorzystać wiarygodne informacje z placówek do optymalizacji cen i wzrostu sprzedaży Twoich produktów!

Jeden z wiodących producentów bezalkoholowych napojów wprowadzał na rynek nowy produkt, o nowym smaku. Kampanii ATL towarzyszyła akcja promocyjna prowadzona we współpracy z kilkoma sieciami convenience stores, w ramach której nowy produkt był umieszczany na ekspozytorach promocyjnych oraz był wyraźnie tańszy od swoich odpowiedników o innych smakach.Wyniki sprzedaży w jednej z sieci były nieoczekiwanie niższe niż w innych. Widać było wpływ kampanii reklamowej oraz ekspozycji specjalnej, jednak nie był on tak wyraźny jak w sieciach pozostałych.

Audytorzy Skilltelligence zostali skierowani do sklepów tej sieci z zadaniem sprawdzenia, czy wszystkie wytyczne wynikające z umowy promocyjnej są realizowane.

W tym przypadku powód został odkryty niemal natychmiast. Dzięki dostępowi online i w czasie rzeczywistym do spływających na bieżąco danych z kolejnych audytów, nasz Klient łatwo zauważyć, że mimo obecności materiałów promocyjnych w sklepach sieci, cena nowego produktu nie została obniżona w zdecydowanej większości sklepów – informuje Łukasz Głowacz współzałożyciel firmy Skilltelligence.Ponadto, nawet jeśli cena była niższa, to nie była ona oznaczana jako promocyjna innym kolorem etykiety cenowej, do czego przyzwyczajeni byli klienci – podkreśla.

Ponieważ Skilltelligence odwiedzała jedynie te placówki, w których – na podstawie raportów sprzedaży – zidentyfikowało problem, budżet badania zamknął się w kilkunastu tysiącach złotych, co stanowiło jedynie drobny ułamek wydatków na całe przedsięwzięcie. Po szybkiej interwencji naszego Klienta sieć niezwłocznie skorygowała błędy i uzupełniła braki, jednocześnie – w ramach rekompensaty – przedłużając czas trwania promocji o kilka dodatkowych dni, co – poza zwiększonymi wpływami ze sprzedaży i osiągnięciem celów promocji – stanowiło dodatkową, wymierną korzyść (o wartości kilkudziesięciu tysięcy zł)  z przeprowadzonego przez Skilltelligence audytu.

Umów się na darmowe przygotowanie scenariusza dla Twojego produktu. Zadzwoń pod numer tel. +48 517 470 748 lub napisz na biuro@skilltelligence.pl . Dołącz do Grupy Żywiec, Acer, Johnson & Johnson oraz dziesiątek innych zadowolonych klientów.

Skilltelligence to firma, która działa na rynku od 2015 roku. Tworzą ją Radosław Jeż i Łukasz Głowacz – managerowie z 20-letnim stażem, z doświadczeniem w pracy w takich firmach, jak Grupa Telekomunikacja Polska, Orange, PZU, Unilever, Procter & Gamble Company.

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06