Aktualności

Tajemniczy klient – ile to kosztuje?

Czy wiesz, że zaraz po wdrożeniu nowej procedury obsługowej lub sprzedażowej w sklepie, tylko 45% interakcji jest realizowanych prawidłowo? Jak wynika z pozyskanych przez Skilltelligence danych, wyłącznie interakcja z prawdziwym klientem może ujawnić faktyczny poziom przygotowania pracowników. Raport, który po wizycie sporządza Tajemniczy Klient może być kluczowy w usprawnieniu sprzedaży i obsługi oraz skutkować lepszym nastawieniem klientów do oferowanych produktów i usług. Dzięki optymalizacji procesów obsługi, weryfikacji skuteczności szkoleń oraz wprowadzeniu elementów grywalizacji wśród pracowników, nasi klienci obserwują 20-35% poprawę kluczowych wskaźników związanych z obsługą. Zobacz na poniższym przykładzie w jaki sposób badanie przeprowadzone badanie przez Skilltelligence doraźnie pomogło jednemu…

Czytaj więcej

Barometr Aktywności Promocyjnej w Sklepach Spożywczych – Maj 2019 r.

W kolejnej edycji badania aktywności branży FMCG w punktach sprzedaży, na przełomie kwietnia i maja 2019 roku, audytorzy firmy Skilltelligence zostali wysłani do 500 małych i średnich sklepów spożywczych z misją zbadania aktywności promocyjnej producentów w punkcie sprzedaży. Zgodnie z dotychczasowym podejściem, zadaniem naszych badaczy było wskazanie najbardziej widocznych form promocji POS w działach napojów bezalkoholowych, piwa, słonych przekąsek i słodyczy oraz lodów. W tej edycji ponownie pytamy także o typ stosowanej promocji (np. obniżka ceny lub gratis) oraz o widoczność i siłę przekonywania promocji do dokonania zakupów.

Przedstawione w niniejszym raporcie wyniki badania opierają się na samodzielnej…

Czytaj więcej

Badanie rynku nie musi kosztować majątku!

Żyjemy w erze dynamicznego rozwoju technologicznego, który obejmuje wszystkie dziedziny, włącznie z badaniem rynku. Często słyszymy w rozmowach z naszymi klientami, że np. sprawdzenie dostępności produktu na półce czy odpowiedniego wdrożenia promocji POS kosztuje majątek. Tym artykułem chcemy rozwiać mity i przedstawić fakty, które zmienią myślenie oraz postrzeganie na badań rynku jako skutecznego i dostępnego dla wszystkich narzędzia do podnoszenia sprzedaży. Zapoznaj się z systemem Skilltelligence, który dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czyni badania rynku szybszymi, tańszymi i bardziej skalowalnymi.

Z naszych doświadczeń wynika, że w zależności od branży i sieci, poziom realizacji ustaleń dystrybucyjnych i ekspozycyjnych spełniany jest tylko…

Czytaj więcej

Dobór próby do badania

Natchnieniem do napisania poniższego artykułu była rozmowa z naszymi klientami, w której pojawiło się zagadnienie doboru próby do badania. Chcemy zatem, na tym prostym przykładzie, pokazać Wam typową pułapkę, z jaką spotykamy się rozmawiając z klientami na temat analizowania pozyskanych danych.

Jeden z naszych klientów wysyłał swoich przedstawicieli do 8 tysięcy placówek w całej Polsce. Planowano zbadać 500 placówek pod kątem implementacji specjalnych ekspozycji i planogramów. Spoglądając na to zagadnienie z perspektywy wiarygodności statystycznej i poziomu błędu, to próba 500 placówek z 8 tysięcy daje bardzo dobre parametry reprezentatywności – tylko 4% błędu przy poziomie ufności 95%. W…

Czytaj więcej

Audyt terenowy? To się opłaca!

W naszych rozmowach z klientami często spotykamy się z różnie formułowanymi obiekcjami na temat wartości nakładów przeznaczanych na audyty terenowe. Czasami trudno się nie zgodzić, że wydatek kilkunastu tysięcy złotych na sprawdzenie reprezentatywnej próby placówek wybranej sieci pod kątem jakości dystrybucji oraz implementacji dodatkowych ekspozycji wydaje się wysoki. Warto jednak spojrzeć na to, do czego mają służyć te nakłady i jaki mogą przynieść efekt.

Zacznijmy zatem od prostego przykładu – jeżeli za trwającą miesiąc dodatkową ekspozycję w sieci drogerii średniego rozmiaru, musimy zapłacić kilkaset tysięcy złotych to wydatek na audyt implementacji takiej ekspozycji stanowi nieduży procent tej kwoty….

Czytaj więcej

Monitorowanie poziomu jakości w 3 godziny! Projekt dla firmy STS.

Nasz Klient – firma Star-Typ Sport (STS) – poza działalnością online, prowadzi w całym kraju rozbudowaną sieć punktów przyjmowania zakładów wzajemnych (bukmacherskich). W ramach rozwijania i wzbogacania portfela usług, STS wprowadziło do swoich punktów nową ofertę polegającą na możliwości obstawiania wyników „sportów wirtualnych” – generowanych losowo meczów piłki nożnej, tenisa czy wyścigów konnych.

Mecz taki trwa około 3 minut i klienci mogą obserwować jego przebieg w formie „sprawozdawczych skrótów”, na wystawionym w punkcie STS ekranie. Usługa ta spotkała się z dobrym przyjęciem zarówno klientów, jak i pracowników punktów, a kolejnym wyzwaniem stało się zapewnienie najwyższej jakości świadczenia tej…

Czytaj więcej

Crowdsourcing – (prawie) wszystko

Tajemniczy klient to wdzięczna metoda. Pozwala w rzeczywisty i obiektywny sposób ocenić jakość obsługi klienta, sprawdzić, czy przestrzegane są procedury sprzedażowe albo jakich argumentów używa sprzedawca rekomendując ten, a nie inny produkt. Mając to na względzie warto wykorzystywać wizytę audytora w sklepie do maksimum. Należy jednak uważać, aby zbytnio nie przesadzić z ilością zadań.

Crowdsourcing jest obecnie jedną z popularniejszych strategii pozyskiwania interesujących, oryginalnych rozwiązań i budowania relacji między organizacjami a ich klientami. Popularność tej formuły wynika między innymi z tego, że w przeciwieństwie do tajemniczych klientów pozyskiwaniem wiedzy o potrzebach konsumentów zajmują się amatorzy, osoby bez doświadczenia….

Czytaj więcej

Optymalizacja kanałów dystrybucji

Nasz klient, dystrybutor ekskluzywnych olejków eterycznych, na potrzeby kosmetyki i aromaterapii Optima Natura rozważał różne strategie dystrybucji swoich produktów. Wśród branych pod uwagę opcji, oprócz sklepów z produktami zielarskimi i specjalistycznych butików kosmetycznych, uwzględniano także możliwość dystrybucji za pośrednictwem jednej z ogólnopolskich sieci drogerii. W tym kontekście firma Optima Natura zgłosiła się do nas po wsparcie, aby prawidłowo dokonać oceny skuteczności takiego kanału w relacji do niezbędnych nakładów na jego utrzymanie.

Głównym wyzwaniem, jeżeli chodzi o prowadzenie dystrybucji w sieciach handlowych jest to, że sprzedawca oferujący za ich pośrednictwem swoje produkty zdany jest w pełni na sieć zarówno…

Czytaj więcej

Elastyczność platformy i nietypowe projekty

Projektując funkcjonalność platformy Skilltelligence bazowaliśmy na dwóch, dość oczywistych, podstawach: doświadczeniu, które przez lata zbieraliśmy w różnych branżach oraz wyobraźni.

To pierwsze umożliwiło nam zidentyfikowanie problemów, które były do siebie podobne, niezależnie od rynku, na którym działali nasi dotychczasowi pracodawcy bądź klienci, a na które odpowiedzią miała stać się tworzona przez nas platforma. Wiele organizacji nie miało możliwości szybkiego dotarcia do aktualnej informacji rynkowej, szczególnie gdy zebranie danych wymagało jednoczesnego odwiedzenia wielu odległych od siebie miejsc. To między innymi dzięki takim doświadczeniom mogliśmy zaprojektować podstawowe funkcjonalności Skilltelligence.

Wyobraźnia natomiast podpowiadała nam, by oczekiwać nieoczekiwanego. To znaczy:…

Czytaj więcej

Skilltelligence i jakość. Crowdsourcing kontra podejście tradycyjne

Skilltelligence wykorzystuje model crowdsourcingowy do realizacji bardzo różnych projektów badawczych. Kilka tysięcy współpracujących z nami audytorów/wykonawców terenowych ma możliwość dotarcia do niemal każdego zakątka Polski. Są to też członkowie lokalnych społeczności, doskonale orientujący się w swojej okolicy tak geograficznie, jak i “biznesowo”. Dzięki temu realizacje zadań spływają do nas bardzo szybko.

Nie są to jednak profesjonalni ankieterzy ani badacze rynku, a osoby, które mają za sobą odmienne doświadczenia, posiadają różne kompetencje i umiejętności. To stwarza pewne ograniczenia, co opisaliśmy niedawno w tekście “Do jakiego typu badań nie nadaje się crowdsourcing?”

Jednak w przypadku projektów…

Czytaj więcej

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close