Aktualności

Monitorowanie poziomu jakości usług

Monitorowanie poziomu jakości w 3 godziny! Projekt dla firmy STS.

Nasz Klient – firma Star-Typ Sport (STS) – poza działalnością online, prowadzi w całym kraju rozbudowaną sieć punktów przyjmowania zakładów wzajemnych (bukmacherskich). W ramach rozwijania i wzbogacania portfela usług, STS wprowadziło do swoich punktów nową ofertę polegającą na możliwości obstawiania wyników „sportów wirtualnych” – generowanych losowo meczów piłki nożnej, tenisa czy wyścigów konnych.

Mecz taki trwa około 3 minut i klienci mogą obserwować jego przebieg w formie „sprawozdawczych skrótów”, na wystawionym w punkcie STS ekranie. Usługa ta spotkała się z dobrym przyjęciem zarówno klientów, jak i pracowników punktów, a kolejnym wyzwaniem stało się zapewnienie najwyższej jakości świadczenia tej nowej usługi. Ta…

Czytaj więcej

Crowdsourcing – (prawie) wszystko

Tajemniczy klient to wdzięczna metoda. Pozwala w rzeczywisty i obiektywny sposób ocenić jakość obsługi klienta, sprawdzić, czy przestrzegane są procedury sprzedażowe albo jakich argumentów używa sprzedawca rekomendując ten, a nie inny produkt. Mając to na względzie warto wykorzystywać wizytę audytora w sklepie do maksimum. Należy jednak uważać, aby zbytnio nie przesadzić z ilością zadań.

Crowdsourcing jest obecnie jedną z popularniejszych strategii pozyskiwania interesujących, oryginalnych rozwiązań i budowania relacji między organizacjami a ich klientami. Popularność tej formuły wynika między innymi z tego, że w przeciwieństwie do tajemniczych klientów pozyskiwaniem wiedzy o potrzebach konsumentów zajmują się…

Czytaj więcej

Optymalizacja kanałów dystrybucji

Nasz klient, dystrybutor ekskluzywnych olejków eterycznych, na potrzeby kosmetyki i aromaterapii Optima Natura rozważał różne strategie dystrybucji swoich produktów. Wśród branych pod uwagę opcji, oprócz sklepów z produktami zielarskimi i specjalistycznych butików kosmetycznych, uwzględniano także możliwość dystrybucji za pośrednictwem jednej z ogólnopolskich sieci drogerii. W tym kontekście firma Optima Natura zgłosiła się do nas po wsparcie, aby prawidłowo dokonać oceny skuteczności takiego kanału w relacji do niezbędnych nakładów na jego utrzymanie.

Głównym wyzwaniem, jeżeli chodzi o prowadzenie dystrybucji w sieciach handlowych jest to, że sprzedawca oferujący za ich pośrednictwem swoje produkty zdany jest w pełni na sieć zarówno…

Czytaj więcej
Wykorzystanie kilkutysięcy audytorów w bananiu rynku.

Elastyczność platformy i nietypowe projekty

Projektując funkcjonalność platformy Skilltelligence bazowaliśmy na dwóch, dość oczywistych, podstawach: doświadczeniu, które przez lata zbieraliśmy w różnych branżach oraz wyobraźni.

To pierwsze umożliwiło nam zidentyfikowanie problemów, które były do siebie podobne, niezależnie od rynku, na którym działali nasi dotychczasowi pracodawcy bądź klienci, a na które odpowiedzią miała stać się tworzona przez nas platforma. Wiele organizacji nie miało możliwości szybkiego dotarcia do aktualnej informacji rynkowej, szczególnie gdy zebranie danych wymagało jednoczesnego odwiedzenia wielu odległych od siebie miejsc. To między innymi dzięki takim doświadczeniom mogliśmy zaprojektować podstawowe funkcjonalności Skilltelligence.

Wyobraźnia natomiast podpowiadała nam, by oczekiwać nieoczekiwanego. To znaczy:…

Czytaj więcej
crowdsourcing vs tradycyjne badania marketingowe 2019 2020

Skilltelligence i jakość. Crowdsourcing kontra podejście tradycyjne

Skilltelligence wykorzystuje model crowdsourcingowy do realizacji bardzo różnych projektów badawczych. Kilka tysięcy współpracujących z nami audytorów/wykonawców terenowych ma możliwość dotarcia do niemal każdego zakątka Polski. Są to też członkowie lokalnych społeczności, doskonale orientujący się w swojej okolicy tak geograficznie, jak i “biznesowo”. Dzięki temu realizacje zadań spływają do nas bardzo szybko.

Nie są to jednak profesjonalni ankieterzy ani badacze rynku, a osoby, które mają za sobą odmienne doświadczenia, posiadają różne kompetencje i umiejętności. To stwarza pewne ograniczenia, co opisaliśmy niedawno w tekście “Do jakiego typu badań nie nadaje się crowdsourcing?”

Jednak w przypadku projektów…

Czytaj więcej

Dlaczego powstała samoobsługowa platforma Skilltelligence?

Po dwóch latach, w czasie których przeprowadziliśmy setki badań dla kilkudziesięciu Klientów i zebraliśmy wartościowe doświadczenia, postawiliśmy następujące hipotezy:

W większości firmy zdają sobie sprawę z wartości i konieczności prowadzenia badań rynkowych, ale w wielu przypadkach ich nie prowadzą, ponieważ uważają, że są za drogie.
Potrzeba przeprowadzenia badań często pojawia się nagle, w sytuacji kryzysowej, a wówczas konieczny jest błyskawiczny, natychmiastowy dostęp do danych.
Czasami potrzeby badawcze są specyficzne i trudno jest opisać je precyzyjnie pracownikowi firmy zewnętrznej tak, aby zrozumiał co faktycznie ma być zbadane i w jakim celu.
Gdy w firmie trwają ważne dyskusje, a brak danych…

Czytaj więcej

Jak przygotować scenariusze?

Istotą usługi, którą oferuje Skilltelligence jest kierowanie zadań badawczych lub ankiet do społeczności audytorów obecnej w całej Polsce i realizującej badania na rzecz naszych klientów. Formułując pytania i polecenia dla naszych Pszczółek musimy pamiętać, aby robić to w sposób przystępny, jasny i jednoznaczny.

 

Poniżej przedstawiamy kluczowe wskazówki dla osób, które będą zajmować się opracowaniem kwestionariuszy i scenariuszy badań:

 

„obraz jest wart tysiąc słów” – tam gdzie poszukujemy konkretnego rodzaju ekspozycji, produktu, lub materiału promocyjnego, szczególnie gdy jest to dosyć specjalistyczny materiał (np. wobbler lub podajnik z produktem) koniecznie trzeba pokazać naszemu audytorowi…

Czytaj więcej

Do jakiego typu badań nie nadaje się crowdsourcing?

Na bazie naszych doświadczeń z prowadzenia działalności badawczej z wykorzystaniem crowdsourcingu, możemy z dużą dozą pewności wskazać obszary, które nie są „naturalnym środowiskiem” dla takiego modelu działania.

Niestandardowe zadania

Dyskusję na ten temat warto rozpocząć od stwierdzenia, że siłą crowdsourcingu jest wykonywanie jednolitego, powtarzalnego zadania w wielu różnych lokalizacjach, np. zbadanie obecności produktu czy formy promocji. Wielkość próby w takich sytuacjach pozwala na statystyczną analizę wyników i potwierdzenie wcześniej sformułowanych hipotez. Na przykład – naszym dużym sukcesem w zeszłym roku było zrealizowanie badania w 750 sklepach Żabka w jeden dzień – w sobotę – podczas weekendu majowego. Było…

Czytaj więcej

Jak wygląda proces kreowania nowych produktów?

W wielu firmach kreowanie produktów wygląda następująco: dział technologii lub produkcji przygotowuje recepturę lub opakowanie. Następnie dział marketingu zaczyna obmyślać strategię opanowania rynku. Sceptykiem zwykle jest sprzedaż, która znajdując się najbliżej rynku, ma nieco bardziej realistyczną ocenę produktu.

Cóż więc można zrobić, aby nie ulec optymizmowi marketingowców, albo nie popaść w depresję słuchając sprzedaży? Wspólnie z naszym Klientem, firmą z branży zdrowej żywności, udało nam się wypracować bardzo interesujący model. Otóż ustaliliśmy, że ponieważ profil naszej społeczności nie odbiega znacząco od głównych odbiorców produktów naszego Klienta, to warto wykorzystać te osoby do przeprowadzenia degustacji/samplingu. Cały proces został przygotowany…

Czytaj więcej

Jak w 3 prostych krokach przeprowadzić ankietę wśród swoich klientów?

 

Przeprowadzenie badania ankietowego na szeroką skalę może wydawać się nie lada wyzwaniem. Spokojnie, ze Skilltelligence można je przeprowadzić szybciej i łatwiej, niż podejrzewasz.

Codzienna praca w marketingu odznacza się dużą dynamiką. Bywa, że błyskawicznie trzeba ocenić wstępną hipotezę dotyczącą założeń kampanii reklamowej lub nazwy nowego produktu. Najprostszym sposobem na poddanie naszego pomysłu zobiektywizowanej ocenie wydaje się zasięgnięcie opinii osób z bliskiego otoczenia. Takie podejście jest jednak mocno niedoskonałe: po pierwsze dysponujemy na ogół niewielką (czyli niereprezentatywną) próbą, po drugie osoby nam bliskie mogą mieć problem z przekazaniem opinii krytycznej, po trzecie wreszcie, jest…

Czytaj więcej

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06