Aktualności

etap badawczy zakupu leków 2020

Zakup kontrolowany leków

Niektóre ze zrealizowanych przez nas zleceń można nazwać pionierskimi, ponieważ torują one ścieżkę do zupełnie nowego rodzaju usług badawczych w Polsce. Jedynym z nich było przeprowadzenie wieloetapowej akcji audytorskiej.

Klient z branży farmaceutycznej postawił przed nami ciekawe zadanie: skontrolowanie procesu zakupu leku na platformie internetowej z odbiorem osobistym w jednej ze współpracujących aptek. Badaniu miał podlegać cały cykl: począwszy od serwisu www, poprzez logistykę dostaw, raportowanie o statusie realizacji zamówienia, aż po wydanie leku we wskazanym punkcie. Największym wyzwaniem było przeprowadzenie testu w jak najkrótszym czasie i dla jak największej liczby współpracujących aptek. Wyjątkowy był również fakt, że w przeciwieństwie do…

Czytaj więcej

Dynamiczne reagowanie na spływające dane

Najbardziej lubimy realizować projekty, które pozwalają w pełni wykorzystać potencjał naszych rozwiązań. Dzięki nim możemy nieść błyskawiczną pomoc w obliczu nieoczekiwanych komplikacji.

Wiele z naszych zleceń zawiera w sobie dwa czynniki: konieczność działania w krótkim czasie oraz na szeroką skalę. Sprawia to, że ich realizacja wymaga dobrej organizacji i koordynacji zadań. Jeśli dołożymy do tego konieczność dynamicznego reagowania na zbierane informacje w trakcie trwania projektu, cała operacja staje się nie lada wyzwaniem.

Jedno z takich właśnie przedsięwzięć związane było z dwutygodniową akcją promocyjną pod nazwą „Dni zdrowej skóry”. Organizowane było w największej sieci drogerii w Polsce,…

Czytaj więcej

Elastyczność doskonała

Potrzeby, z którymi zwracają się do nas klienci, bywają dosyć nietypowe. Na szczęście nasi audytorzy są w stanie udzielić odpowiedzi niemal na każdy biznesowy problem.

Na przestrzeni kilku tygodni skontaktowały się z nami trzy osoby.

Audyt dystrybucji

Pani Pierwsza była wyraźnie zdenerwowana, a nawet nieco przybita. Nic zresztą dziwnego, bo powodzenie nadzorowanej przez nią gigantycznej kampanii reklamowej nowego napoju stało pod dużym znakiem zapytania. Zaledwie na kilka dni przed jej startem okazało się, że produktu nie ma w połowie sklepów, w których być powinny.

– Mam listę około dwunastu tysięcy…

Czytaj więcej

Dociekliwy farmaceuta, czyli jak uratowaliśmy projekt badawczy

Bywa, że w czasie realizacji projektu badawczego trafia się na nieoczekiwane trudności. Przy zastosowaniu metod tradycyjnych mogą one pogrzebać przedsięwzięcie, ale nasze rozwiązania dają dużo większą możliwość reagowania.

Rynek farmaceutyków w Polsce

Polacy wyjątkowo często odwiedzają apteki po zakup leków bez recepty. Według raportu „Rynek Farmaceutyczny w 2017 r.” sporządzonego przez IQVIA, stanowiły one 42,3% wartości sprzedaży wszystkich leków w Polsce. Daje to kwotę ponad 16 mld zł rocznie (ponad 400 zł rocznie na osobę!). Polska należy do krajów europejskich o jednej z najwyższych konsumpcji leków OTC; jesteśmy na drugim miejscu w Europie pod względem konsumpcji…

Czytaj więcej

Wizytówki Google w służbie pozycjonowania strony

W walce o dobrą pozycję w wyszukiwarce internetowej możemy sięgnąć po proste, a jednocześnie darmowe i efektywne rozwiązanie. W jego wdrożeniu pomóc może społeczność Skilltelligence.

We współczesnych realiach wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest absolutnym priorytetem dla większości firm. Jak można stwierdzić półżartem ─ jeśli czegoś nie można znaleźć w Google, to nie istnieje. A skoro nie istnieje, to nie ma klientów ani obrotu.

Optymalizacja stron kiedyś i dziś

Przedsiębiorstwa i organizacje od wielu lat stosują optymalizację swoich stron internetowych (tzw. SEO — Search Engine Optimization), która odpowiadać ma aktualnym algorytmom tworzącym ranking wyników…

Czytaj więcej

Cykliczne badanie aktywności promocyjnej

Chcesz sprawdzić skuteczność własnych działań promocyjnych w miejscu sprzedaży albo podpatrzyć działania konkurencji? Skilltelligence to właściwy adres.

Jednym z ogromnych atutów posiadania dużej grupy współpracujących audytorów, będących zarazem zwykłymi konsumentami, jest możliwość skierowania do nich pytań o codzienne decyzje konsumenckie lub zakupowe.

Najlepsi możliwi audytorzy

Nasza społeczność składa się z około 6 tysięcy konsumentów, którzy regularnie odwiedzają sklepy ogólnospożywcze — nie tylko ze względu na zadania badawcze, ale przede wszystkim w ramach zaspokajania swoich codziennych potrzeb. Dlatego też niemal od początku naszej działalności regularnie kierujemy do nich pytania dotyczące odwiedzanych punktów detalicznych. Chcemy się…

Czytaj więcej
tłumaczenie_marketingowego_na_pszczeli

Tłumaczenie marketingowego na pszczeli

Współpracująca z nami kilkutysięczna rzesza audytorów, nazywanych przez nas Pszczołami, to ciekawa społeczność. Stanowi swoisty przekrój społeczeństwa, choć nie można jej nazwać reprezentatywną. Składają się na nią głównie osoby młode — z racji wykorzystywania przez nas aplikacji mobilnej BuzzBee.

Znajdziemy w tym gronie bardzo różne indywidua: siedemnastoletniego Jaśka z Suwałk (właśnie rozpoczyna praktyki zawodowe w lokalnej piekarni), trzydziestopięcioletnią panią Basię (laborantka na urlopie macierzyńskim, aktualnie poświęca dużo czasu na spacery z wózkiem po rodzimym Poznaniu), a także pana Stanisława (góral-księgowy z malowniczego Karpacza). Każda z tych osób ma inne kompetencje i zainteresowania, styka się na…

Czytaj więcej

Kim są nasi audytorzy i dlaczego dla nas pracują?

Skilltelligence składa się z dwóch zasadniczych elementów: systemu baz danych oraz aplikacji mobilnej BuzzBee. Pierwszy stanowi trzon administrujący informacjami (jego częścią jest również interfejs samoobsługowy), drugi służy do komunikacji ze współpracującymi audytorami. Mówiąc inaczej, aplikacja odpowiada za gromadzenie danych i przekazywanie ich do systemu, co nie byłoby możliwe bez aktywnych użytkowników BuzzBee.

Nasz model opiera się na współpracy z tysiącami osób, które szybko i „masowo” wykonują określone zadania badawcze. Zbieranie przez nich informacji porównujemy do gromadzenia pyłku kwiatowego przez pracowite i wszędobylskie pszczoły, stąd tak właśnie nazywamy członków naszej organizacji.

Zarówno my, jak…

Czytaj więcej

Kilka tygodni versus kilka godzin

Platforma Skilltelligence powstała w oparciu o doświadczenia swoich założycieli. Kilkanaście lat pracy w różnych branżach (telekomunikacja, FMCG, konsalting) pozwoliło im dostrzec pewną powszechną prawidłowość. W swojej codziennej działalności firmy bardzo często natrafiają na tę samą przeszkodę – brak możliwości pozyskania szybkiej i precyzyjnej informacji z rynku. Taki problem może się pojawić na każdym etapie wszelkiego rodzaju przedsięwzięć, a także, co gorsza, w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej, wymagającej podjęcia natychmiastowych działań.

Klasyczne rozwiązania w postaci agencji badań rynku nie zawsze są w stanie zaoferować rozwiązania na miarę potrzeb danego biznesu. Tego rodzaju podmioty funkcjonują na ogół w dużych ośrodkach…

Czytaj więcej

Czym jest crowdsourcing i jaki ma związek ze Skilltelligence?

Crowdsourcing w marketingu – definicja, historia i systematyka

O tym, co to właściwie jest crowdsourcing w marketingu i jakie są jego „odmiany”, pisałem już kilka lat temu. Wciąż jednak mało jest na ten temat materiałów, zwłaszcza polskojęzycznych, a znajomość pojęcia i mechanizmu nadal ograniczona jest w dużej mierze do grona osób, które miały okazję z którąś z form się spotkać lub (rzadziej) z niej skorzystać.

 

Crowdsourcing – „czerpanie z tłumu”?

Dodatkowo, ponieważ crowdsourcing jest pojęciem bardzo szerokim, częściej spotyka się odniesienie do szczegółowszych, węższych jego odmian, głównie crowdfundingu, czyli najszerzej chyba…

Czytaj więcej

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06