Podsumowanie roku 2019 w Skilltelligence

Rok 2019 w Skilltelligence kończy się zrealizowaniem projektów o największej w naszej historii wartości, rosnąc aż o 47% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy! Bardzo dziękujemy wszystkim z Państwa, którzy przyczynili się do tego sukcesu i zachęcamy do udziału w biciu kolejnego rekordu w 2020.

Poniżej chcemy przedstawić najważniejsze informacje o tym, co interesującego wydarzyło się w Skilltelligence w bieżącym roku.

 

Teamfiniti – Wirtualny Menedżer Zespołów Terenowych – w jakich branżach sprawdza się najlepiej?

 

Rzeczą, od której zwykle zaczynamy analizę biznesu jest to, dla jakich branż najczęściej pracowaliśmy w tym roku. Na pierwsze miejsce wysunęła się rosnącą i obiecująca dla nas gałąź usług związana z wykorzystywaniem naszej aplikacji i systemu zarządzania pracownikami w terenie przez naszych klientów. Dzięki wdrożeniu tego zyskującego popularność rozwiązania Teamfiniti, nazwanego przez nas Wirtualnym Menedżerem Zespołów Terenowych możemy zaproponować naszym klientom lepszą kontrolę i motywację pracowników terenowych świadczących dla nich usługi. Zaletą systemu, którą doceniają nasi klienci, jest jego ogromna elastyczność, szybkość i łatwość wdrożenia oraz rozsądny koszt. Przy jego pomocy można usprawnić pracę merchandiserów, sprzedawców lub serwisantów, a także – każdego typu pracownika, którego zadania wiążą się z odwiedzinami placówek handlowych i usługowych, serwisowaniem urządzeń, prowadzeniem działalności w ramach większej organizacji.

 

Tajemniczy klient w branży RTV i AGD

 

Poniższy wykres wyraźnie pokazuje, że poza udostępnianiem systemu do zarządzania zespołami terenowymi wiodącą branżą była technologia rozumiana jako informatyka – komputery, smartfony, elektronika użytkowa i AGD. Dla tej branży regularnie odwiedzamy tzw. elektromarkety, sprawdzając, czy produkty naszych klientów znajdują się na ekspozycjach lub na stanie sklepu oraz czy są one prawidłowo wyeksponowane i czy towarzyszą im przygotowane przez naszych klientów materiały informacyjne. W tego typu badaniach dosyć często wcielamy się w rolę klientów (tajemniczy klient) sprawdzając, czy obsługa sklepu udziela prawidłowych informacji o produkcie lub obowiązującej promocji.

Dosyć wysoką pozycję w naszym zestawieniu zajęły także badania rynku, na które składają się na nią nie tylko badania opinii – na przykład ocena kreacji marketingowych naszych klientów, ale także wykonywanie szybkich, szeroko zakrojonych projektów terenowych dla renomowanych firm badawczych z branży FMCG i farmaceutycznej. Jak więc widać – duzi gracze na rynku badań niejednokrotnie korzystają z naszej społeczności badaczy, dzięki której możliwe jest szybkie dotarcie na szeroką skalę do badanych placówek.

 

Weryfikacja implementacji komunikacji promocyjnych i systemów lojalnościowych dla klientów

 

Jeszcze jedną podkategorią, która mieści się w badaniach, jest weryfikacja implementacji komunikacji promocyjnych i systemów lojalnościowych dla klientów. Przeglądając poniższy wykres warto także wspomnieć o tym, że dynamicznie rośnie kategoria badań dla branży farmaceutycznej (audyty ekspozycji i dystrybucji w aptekach) oraz badania dla branży chemii gospodarczej i kosmetycznej, a także artykułów budowlanych.

 

Spoglądając z kolei na typy badań, jakie zostały przez nas zrealizowane, można zauważyć, że najczęściej naszych klientów interesowało sprawdzanie ekspozycji produktów w rozumieniu tego czy znalazły się one na prawidłowej półce, z odpowiednim układem oraz z właściwą liczbą „twarzy” (czyli facingów). Niemal równie istotne było sprawdzenie dystrybucji produktu, a zatem tego, czy produkt znalazł się w sklepie na przykład jeżeli była to mocno promowana nowość. Trzecim pod względem popularności typem badań były audyty implementacji promocji i odpowiednich materiałów POS towarzyszących produktom. Odpowiada to jednej z kluczowych bolączek producentów i dystrybutorów, którą jest niewdrażanie odpowiedniej komunikacji produktu i promocji w punkcie sprzedaży gdy jest to najważniejsze, na przykład podczas toczącej się na dużą skalę akcji promocyjnej ATL. Wśród pozostałych kategorii projektów przeprowadzonych przez Skilltelligence w 2019 roku warto nadmienić także o realizacji tajemniczego klienta – kategorii, w której dysponowanie tysiącami prawdziwych konsumentów (dostępnych w każdej chwili za pośrednictwem naszej aplikacji BuzzBee) daje nam w wielu sytuacjach ogromną przewagę nad innymi, tradycyjnymi sposobami pozyskiwania wiarygodnych informacji rynkowych.

Wzrost liczby audytorów Skilltelligence

 

Kolejnym obszarem, o którym warto wspomnieć podsumowując rok 2019 jest to, jak rosła nasza baza audytorów w terenie. Po pierwsze – w 2019 roku liczba audytorów, którymi dysponujemy na terenie całej Polski, osiągnęła 8 tysięcy, co oznacza kilkunastoprocentowy wzrost w stosunku do zeszłego roku. Cieszy nas przede wszystkim to, że nowych badaczy terenowych przybywa w naszym gronie bez większych nakładów z naszej strony, czyli „organicznie”. Działa tzw. marketing szeptany – przyszli użytkownicy dowiadują się o możliwości zarabiania z nami na badaniu rynku, kontroli ekspozycji w sklepach oraz realizacji wizyt tajemniczego klienta od swoich znajomych lub bliskich, pisze się także o nas na forach i w publikacjach online o sposobach „dorobienia” dodatkowych pieniędzy na bieżące potrzeby.

 

Specjalnie przeszkoleni audytorzy dla branży farmaceutycznej – zdecydowanie to jedna z najbardziej wymagających branż

 

Ważną zmianą, której dokonaliśmy w tym roku, było także wydzielenie dedykowanej grupy odpowiednio przeszkolonych audytorów, których zadaniem jest realizacja audytów dystrybucji oraz weryfikacji ekspozycji w branży farmaceutycznej. Decyzję tę podjęliśmy ze względu na to, że działania badawcze w aptekach mają zupełnie innych charakter niż w placówkach masowych FMCG czy AGD. Realizacja badania w aptece, z racji jej “kameralności” nie może odbyć się bez wiedzy obsługi apteki, tym bardziej że zwykle wymagana jest przez nas i naszych klientów dokumentacja zdjęciowa. W związku z tym nasi klienci z branży farmaceutycznej pozyskują w większości przypadków zgody od central sieci aptek poddanych badaniom, a nasi audytorzy mogą się na nie powołać w trakcie badania. Aby jednak zapewnić, że osoby trafiające do aptek dokładnie wiedzą jak rozmawiać z ich kierownikami, aby uzyskać zgodę na przeprowadzenie badania postanowiliśmy przeprowadzić wieloetapowe szkolenie i kwalifikację do tej grupy. Obecnie, w całej Polsce, dysponujemy ponad 600 osobami, które dokładnie znają procedurę i sprawnie realizują badania w środowisku aptecznym.

 

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06