Podsumowanie roku 2019 w Skilltelligence

Rok 2019 w Skilltelligence kończy się zrealizowaniem projektów o największej w naszej historii wartości, rosnąc aż o 47% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy! Bardzo dziękujemy wszystkim z Państwa, którzy przyczynili się do tego sukcesu i zachęcamy do udziału w biciu kolejnego rekordu w 2020.

Poniżej chcemy przedstawić najważniejsze informacje o tym, co interesującego wydarzyło się w Skilltelligence w bieżącym roku.

 

Teamfiniti – Wirtualny Menedżer Zespołów Terenowych – w jakich branżach sprawdza się najlepiej?

 

Rzeczą, od której zwykle zaczynamy analizę biznesu jest to, dla jakich branż najczęściej pracowaliśmy w tym roku. Na pierwsze miejsce wysunęła się rosnącą i obiecująca dla nas gałąź usług związana z wykorzystywaniem naszej aplikacji i systemu zarządzania pracownikami w terenie przez naszych klientów. Dzięki wdrożeniu tego zyskującego popularność rozwiązania Teamfiniti, nazwanego przez nas Wirtualnym Menedżerem Zespołów Terenowych możemy zaproponować naszym klientom lepszą kontrolę i motywację pracowników terenowych świadczących dla nich usługi. Zaletą systemu, którą doceniają nasi klienci, jest jego ogromna elastyczność, szybkość i łatwość wdrożenia oraz rozsądny koszt. Przy jego pomocy można usprawnić pracę merchandiserów, sprzedawców lub serwisantów, a także – każdego typu pracownika, którego zadania wiążą się z odwiedzinami placówek handlowych i usługowych, serwisowaniem urządzeń, prowadzeniem działalności w ramach większej organizacji.

 

Tajemniczy klient w branży RTV i AGD

 

Poniższy wykres wyraźnie pokazuje, że poza udostępnianiem systemu do zarządzania zespołami terenowymi wiodącą branżą była technologia rozumiana jako informatyka – komputery, smartfony, elektronika użytkowa i AGD. Dla tej branży regularnie odwiedzamy tzw. elektromarkety, sprawdzając, czy produkty naszych klientów znajdują się na ekspozycjach lub na stanie sklepu oraz czy są one prawidłowo wyeksponowane i czy towarzyszą im przygotowane przez naszych klientów materiały informacyjne. W tego typu badaniach dosyć często wcielamy się w rolę klientów (tajemniczy klient) sprawdzając, czy obsługa sklepu udziela prawidłowych informacji o produkcie lub obowiązującej promocji.

Dosyć wysoką pozycję w naszym zestawieniu zajęły także badania rynku, na które składają się na nią nie tylko badania opinii – na przykład ocena kreacji marketingowych naszych klientów, ale także wykonywanie szybkich, szeroko zakrojonych projektów terenowych dla renomowanych firm badawczych z branży FMCG i farmaceutycznej. Jak więc widać – duzi gracze na rynku badań niejednokrotnie korzystają z naszej społeczności badaczy, dzięki której możliwe jest szybkie dotarcie na szeroką skalę do badanych placówek.

 

Weryfikacja implementacji komunikacji promocyjnych i systemów lojalnościowych dla klientów

 

Jeszcze jedną podkategorią, która mieści się w badaniach, jest weryfikacja implementacji komunikacji promocyjnych i systemów lojalnościowych dla klientów. Przeglądając poniższy wykres warto także wspomnieć o tym, że dynamicznie rośnie kategoria badań dla branży farmaceutycznej (audyty ekspozycji i dystrybucji w aptekach) oraz badania dla branży chemii gospodarczej i kosmetycznej, a także artykułów budowlanych.

 

Spoglądając z kolei na typy badań, jakie zostały przez nas zrealizowane, można zauważyć, że najczęściej naszych klientów interesowało sprawdzanie ekspozycji produktów w rozumieniu tego czy znalazły się one na prawidłowej półce, z odpowiednim układem oraz z właściwą liczbą „twarzy” (czyli facingów). Niemal równie istotne było sprawdzenie dystrybucji produktu, a zatem tego, czy produkt znalazł się w sklepie na przykład jeżeli była to mocno promowana nowość. Trzecim pod względem popularności typem badań były audyty implementacji promocji i odpowiednich materiałów POS towarzyszących produktom. Odpowiada to jednej z kluczowych bolączek producentów i dystrybutorów, którą jest niewdrażanie odpowiedniej komunikacji produktu i promocji w punkcie sprzedaży gdy jest to najważniejsze, na przykład podczas toczącej się na dużą skalę akcji promocyjnej ATL. Wśród pozostałych kategorii projektów przeprowadzonych przez Skilltelligence w 2019 roku warto nadmienić także o realizacji tajemniczego klienta – kategorii, w której dysponowanie tysiącami prawdziwych konsumentów (dostępnych w każdej chwili za pośrednictwem naszej aplikacji BuzzBee) daje nam w wielu sytuacjach ogromną przewagę nad innymi, tradycyjnymi sposobami pozyskiwania wiarygodnych informacji rynkowych.

Wzrost liczby audytorów Skilltelligence

 

Kolejnym obszarem, o którym warto wspomnieć podsumowując rok 2019 jest to, jak rosła nasza baza audytorów w terenie. Po pierwsze – w 2019 roku liczba audytorów, którymi dysponujemy na terenie całej Polski, osiągnęła 8 tysięcy, co oznacza kilkunastoprocentowy wzrost w stosunku do zeszłego roku. Cieszy nas przede wszystkim to, że nowych badaczy terenowych przybywa w naszym gronie bez większych nakładów z naszej strony, czyli „organicznie”. Działa tzw. marketing szeptany – przyszli użytkownicy dowiadują się o możliwości zarabiania z nami na badaniu rynku, kontroli ekspozycji w sklepach oraz realizacji wizyt tajemniczego klienta od swoich znajomych lub bliskich, pisze się także o nas na forach i w publikacjach online o sposobach „dorobienia” dodatkowych pieniędzy na bieżące potrzeby.

 

Specjalnie przeszkoleni audytorzy dla branży farmaceutycznej – zdecydowanie to jedna z najbardziej wymagających branż

 

Ważną zmianą, której dokonaliśmy w tym roku, było także wydzielenie dedykowanej grupy odpowiednio przeszkolonych audytorów, których zadaniem jest realizacja audytów dystrybucji oraz weryfikacji ekspozycji w branży farmaceutycznej. Decyzję tę podjęliśmy ze względu na to, że działania badawcze w aptekach mają zupełnie innych charakter niż w placówkach masowych FMCG czy AGD. Realizacja badania w aptece, z racji jej “kameralności” nie może odbyć się bez wiedzy obsługi apteki, tym bardziej że zwykle wymagana jest przez nas i naszych klientów dokumentacja zdjęciowa. W związku z tym nasi klienci z branży farmaceutycznej pozyskują w większości przypadków zgody od central sieci aptek poddanych badaniom, a nasi audytorzy mogą się na nie powołać w trakcie badania. Aby jednak zapewnić, że osoby trafiające do aptek dokładnie wiedzą jak rozmawiać z ich kierownikami, aby uzyskać zgodę na przeprowadzenie badania postanowiliśmy przeprowadzić wieloetapowe szkolenie i kwalifikację do tej grupy. Obecnie, w całej Polsce, dysponujemy ponad 600 osobami, które dokładnie znają procedurę i sprawnie realizują badania w środowisku aptecznym.

 

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close