Sprawdzanie promocji – ile to kosztuje?

Wprowadzenie promocji POS (w punkcie sprzedaży) w określonym przedziale czasowym może znacząco zwiększyć sprzedaż Twoich produktów (wg niektórych źródeł dobrze przeprowadzona promocja może dawać zwrot z inwestycji nawet na poziomie 800%). Jest jednak jeden warunek – promocja musi być skoordynowana we wszystkich kanałach komunikacji: od ATL po specjalne ekspozycje w placówkach handlowych lub usługowych. Ponieważ cała taka promocja jest łańcuchem powiązanych ze sobą zdarzeń, jej efekt zależał będzie w całości od najsłabszego ogniwa. Z naszych obserwacji wynika, że takim ogniwem jest zwykle dystrybucja oraz odpowiednia ekspozycja (i dostępność w ogóle!)  produktów w placówce. Przykład naszego klienta pokazuje, że dzięki kontroli widoczności i poziomu wdrożenia promocji POS można poprawić ogólną skuteczność promocji nawet o 60%. Jeżeli mierzyć taką skuteczność skalą poprawy zakładanego budżetu sprzedaży to łatwo zrozumieć, że korzyści mogą być ogromne.

Klient Skilltelligence: wiodący producent i dystrybutor piwa – zwrócił się do nas z potrzebą sprawdzenia jak skutecznie implementowana jest promocja piwa z losowaniem nagród w wytypowanych sklepach. Celem badania była weryfikacja składanych przez merchandiserów deklaracji, że dany sklep przystąpił do udziału w realizowaniu promocji i jest do niej w pełni przygotowany. Spośród przekazanych do badania ponad 500 sklepów wszystkie miały deklarować realizowanie promocji i w jak najszerszym zakresie informować klientów o możliwości wygrania w tym sklepie nagród w prowadzonej loterii (na przykład naklejką na drzwiach, plakatem, specjalną ekspozycją, plakatami itp.). Scenariusz realizowany przez naszych audytorów obejmował udanie się pod wskazany adres (kontrolowany modułem GPS telefonu), znalezienie na półkach konkursowych opakowań piwa, sprawdzenie 6 różnych form materiałów POS, które mogły znaleźć się w sklepie, wykonanie ich dokumentacji zdjęciowej. Ważną częścią wizyty było przeprowadzenie wywiadu z obsługą sklepu, w którym nasi audytorzy sprawdzali przygotowanie sklepu do realizacji promocji oraz pytali obsługę sklepu o to jak ocenia atrakcyjność promocji, jakość materiałów i wygodę uczestniczenia w niej z perspektywy sklepu.

Scenariusz ten, ze względu na to, że zawierał elementy wywiadu w placówce oraz konieczność wykonania wielu zdjęć dokumentujących oraz przeprowadzenia wywiadu z obsługą sklepu wyceniony był na około 30 złotych.

– Biorąc pod uwagę korzyść jaką było natychmiastowe zidentyfikowanie placówek, w których implementacja promocji była niekompletna (ponad połowa) oraz placówek, które mimo deklaracji promocji nie realizowały (około 20%) całkowity koszt badania stanowił niewielki ułamek odzyskanego potencjału sprzedażowego – podkreśla Radosław Jeż Co-founder & CEO firmy Skilltelligence.

Umów się na darmowe przygotowanie scenariusza dla Twojego produktu. Zadzwoń pod numer tel. +48 517 470 748 lub napisz na biuro@skilltelligence.pl . Dołącz do Grupy Żywiec, Acer, Johnson & Johnson oraz dziesiątek innych zadowolonych klientów.

Skilltelligence to firma, która działa na rynku od 2015 roku. Tworzą ją Radosław Jeż i Łukasz Głowacz – managerowie z 20-letnim stażem, z doświadczeniem w pracy w takich firmach, jak Grupa Telekomunikacja Polska, Orange, PZU, Unilever, Procter & Gamble Company.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close