Teamfiniti międzynarodowo – zarządzanie zespołami terenowymi w innych krajach
Wśród firm, z którymi rozmawiamy o Teamfiniti, czyli naszym nowym produkcie, który umożliwia zarządzanie zespołami terenowymi, są także takie, które działają na rynkach międzynarodowych. Część z nich to firmy polskie z oddziałami zagranicznymi, część zaś to globalne koncerny, które w Warszawie, Krakowie, Katowicach czy Wrocławiu mają swoje centra operacyjne obsługujące zazwyczaj Europę Środkowo – Wschodnią, czyli tzw. region CEE.
W rozmowach tych pojawia się więc naturalnie kwestia możliwości wykorzystania Teamfiniti poza Polską, albo indywidualnie w każdym z państw, albo w skali całego regionu.
Bardzo lubimy tę część rozmowy, ponieważ inaczej niż w przypadku badań opartych o crowdsourcing, udostępnienie Teamfiniti za granicą jest znacznie łatwiejsze, szybsze i wiąże się z bardzo niewielkimi kosztami. Zasadnicza różnica to fakt, że w przypadku Teamfiniti nie ma konieczności przeprowadzenia długiego i kosztownego procesu budowania lokalnej społeczności. Ponieważ “terenowymi wykonawcami” zadań są tutaj wewnętrzne siły naszych Klientów (a więc pracownicy, poddostawcy, partnerzy biznesowi), z którymi utrzymywany jest bieżący kontakt i którzy zazwyczaj są do dyspozycji przynajmniej przez kilka godzin dziennie, sama implementacja rozwiązania może zamknąć się w nawet jednym dniu! Dzięki temu zarządzanie zespołami terenowymi za granicą może być gotowe praktycznie od zaraz.
Platforma przygotowana do przetłumaczenia i wdrożenia
Nasza aplikacja mobilna była projektowana tak, aby korzystanie z niej nie nastręczało żadnych problemów. Dzięki temu przeciętny użytkownik smartfonu czy tabletu potrzebuje nie więcej niż pięć minut, aby ją zainstalować, zarejestrować się, zorientować, na czym polega korzystanie z niej i zacząć wykonywać wyznaczone zadania. Z kolei przeszkolenie pracownika wyznaczonego przez Klienta na administratora systemu to kwestia 2-3 godzin, choć czasami poświęcamy na to nieco więcej czasu, starając się przekazać również nieco naszej wiedzy i dobrych praktyk związanych z efektywnym projektowaniem scenariuszy / instrukcji dla użytkowników aplikacji czy poprawną konfiguracją parametrów samych projektów.
Wygodne i intuicyjne wyznaczanie zadań dla pracowników terenowych
Powyższe rzeczy nie są skomplikowane, jednak kilka tysięcy projektów, które przeprowadziliśmy z naszą społecznością crowdsourcingową, umożliwiło nam wypracowanie pewnych standardów, którymi z pewnością warto się podzielić, aby uczynić wyznaczanie zadań dla pracowników terenowych wygodne dla administratora oraz czytelne dla użytkowników.
Drugim aspektem, który dawno temu przewidzieliśmy i który teraz zaczyna procentować, było takie przygotowanie systemu od strony programistycznej, aby można było łatwo przeprowadzić tzw. lokalizację oprogramowania, czyli stworzenie różnych wersji językowych tak platformy, jak i samej aplikacji mobilnej, przy zachowaniu pełnej ich funkcjonalności. Opracowanie interfejsu w dowolnym języku sprowadza się więc do przetłumaczenia plików tekstowych panelu administracyjnego oraz dosłownie kilkudziesięciu wierszy pozycji i komunikatów, które pojawiają się w aplikacji. Potem platforma staje się w zasadzie gotowa do tego, aby udostępnić ją użytkownikom w dowolnym kraju na świecie.
Zdalne zarządzanie zespołem na wyciągnięcie ręki
Dzięki temu, że Internet nie zna granic (z małymi, oczywiście, wyjątkami), nie ma też potrzeby wykonywania jakichkolwiek operacji na infrastrukturze technicznej. Wszystkim zajmujemy się w ramach wstępnej konfiguracji platformy, a późniejsze jej działanie jest oparte o zlokalizowane w Polsce, już działające serwery. Zdalne zarządzanie zespołem jest więc na wyciągnięcie ręki.
Podsumowując – niezależnie od tego na ilu rynkach działa nasz Klient, może skorzystać ze wszystkich funkcjonalności i korzyści niesionych przez Teamfiniti w ciągu najwyżej kilku dni potrzebnych na przetłumaczenie niewielkiej ilości tekstów na wskazany język, konfigurację systemu i przeprowadzenie szkolenia. Jeśli zaś dana wersja językowa została przygotowana wcześniej, to platforma może być dla niego w pełni funkcjonalna nawet na koniec kolejnego dnia roboczego!
Co-founder, CEO@Skilltelligence
Pomysłodawca, współzałożyciel i prezes Skilltelligence. Jest managerem z 20-letnim doświadczeniem w branży konsultacyjnej, telekomunikacyjnej i FMCG. Pracował między innymi na rzecz Grupy Telekomunikacji Polskiej, Orange’a i Unilevera. W czasie popularności “dotcomów”, na przełomie lat 90. i 00., zakładał swój pierwszy start-up – serwis aukcyjny Vatera. Od 2014 zaangażowany w tworzenie i rozwój Skilltelligence, ekspert w dziedzinie rozwiązań crowdsourcingowych oraz w przenoszeniu i wykorzystywaniu pokrewnych im rozwiązań na wewnętrzne potrzeby firm. Absolwent pierwszego rocznika Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami
+48 517 470 748
+48 517 785 350
Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)
Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06