Kilka tygodni versus kilka godzin

Platforma Skilltelligence powstała w oparciu o doświadczenia swoich założycieli. Kilkanaście lat pracy w różnych branżach (telekomunikacja, FMCG, konsalting) pozwoliło im dostrzec pewną powszechną prawidłowość. W swojej codziennej działalności firmy bardzo często natrafiają na tę samą przeszkodę – brak możliwości pozyskania szybkiej i precyzyjnej informacji z rynku. Taki problem może się pojawić na każdym etapie wszelkiego rodzaju przedsięwzięć, a także, co gorsza, w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowej, wymagającej podjęcia natychmiastowych działań.

Klasyczne rozwiązania w postaci agencji badań rynku nie zawsze są w stanie zaoferować rozwiązania na miarę potrzeb danego biznesu. Tego rodzaju podmioty funkcjonują na ogół w dużych ośrodkach miejskich i opierają się na wykorzystaniu własnych zasobów (zazwyczaj ograniczonych do kilku – kilkudziesięciu pracowników).

Wyobraź sobie, że jesteś producentem lodów i z powodu niezadowalających wyników sprzedażowych postanawiasz sprawdzić dostępność swoich wyrobów w szczycie sezonu na polskim wybrzeżu. Przypada on na lipiec – sierpień, a mamy już drugi tydzień lipca – zatem czasu nie ma wiele. Proces należałoby rozpocząć od wysłania briefu do kilku firm badawczych. Po kilkudniowym oczekiwaniu prawdopodobnie zaczęłyby spływać od nich odpowiedzi: możemy podjąć się badania pod koniec lipca z powodu aktualnego zaangażowania sił badawczych, na realizację takiego projektu należy przyjąć minimum 3 tygodnie, koszt wysłania naszych audytorów na wybrzeże wynosi x tysięcy złotych. W modelu tradycyjnym częstymi ograniczeniami jest konieczność odczekania „na swoją kolej”, czasochłonność gromadzenia danych terenowych, czy wreszcie wysokie koszty delegowania audytorów we wskazane miejsca. Pozyskane przez nich informacje muszą następnie zostać zagregowane, przeanalizowane, by mogły być gotowe do przekazania po kilku tygodniach oczekiwania. Z pewnością stanowić będą cenną wiedzę, tyle, że… historyczną. Można ją wykorzystać do planowania kolejnego sezonu, a nie do reagowania na naglące problemy.

Skilltelligence dysponuje kilkutysięczną rzeszą audytorów oraz narzędziami działającymi w czasie rzeczywistym. Jeśli otrzymamy zapytanie od producenta lodów, przygotowany dla niego proces badawczy może ruszyć jeszcze tego samego dnia. Jego scenariusz zostanie opracowany w trzy kwadranse, a po akceptacji trafi od razu do aplikacji mobilnej. Za jej pośrednictwem zapoznają się z nim setki naszych badaczy, którzy akurat przebywają na interesującym nas obszarze. Wystarczy moment, a w panelu online zaczną pojawiać się wyniki przeprowadzonych przez nich audytów nadmorskich lodziarni i cukierni. Już po kilku godzinach będzie można ocenić, czy lodów danej marki brakuje w nadmorskich punktach sprzedaży.

Nasz klient już w kilka godzin po zgłoszeniu  się do nas otrzymuje informacje o wyniku kontroli. Jest wczesne popołudnie, więc jeszcze tego samego dnia kontaktuje się ze swoim szefem logistyki oraz przełożonym lokalnych przedstawicieli handlowych. Wspólnie ustalają przyczyny zidentyfikowanego problemu i opracowują plan działań naprawczych. Nieźle jak na zaledwie jeden dzień, prawda?

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close