Wizytówki Google w służbie pozycjonowania strony

W walce o dobrą pozycję w wyszukiwarce internetowej możemy sięgnąć po proste, a jednocześnie darmowe i efektywne rozwiązanie. W jego wdrożeniu pomóc może społeczność Skilltelligence.

We współczesnych realiach wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest absolutnym priorytetem dla większości firm. Jak można stwierdzić półżartem ─ jeśli czegoś nie można znaleźć w Google, to nie istnieje. A skoro nie istnieje, to nie ma klientów ani obrotu.

Optymalizacja stron kiedyś i dziś

Przedsiębiorstwa i organizacje od wielu lat stosują optymalizację swoich stron internetowych (tzw. SEO — Search Engine Optimization), która odpowiadać ma aktualnym algorytmom tworzącym ranking wyników w wyszukiwarce. Jeszcze kilka lat temu wystarczało zamieszczać na firmowej witrynie teksty z odpowiednią ilością powtórzeń słów kluczowych, ale te czasy odeszły już w niepamięć. Obecnie najlepsze rezultaty daje publikowanie wartościowych treści. Najnowsze odsłony algorytmów wyszukiwarki starają się oceniać jakość strony w sposób możliwie przypominający reakcję zwykłego „internetowego konsumenta”. Analizują informacje o liczbie wejść i długości wizyt na danej stronie, a także jakość i unikatowość treści na niej zawartych. Z tego powodu coraz większe znaczenie odgrywają materiały multimedialne oraz aktywność w kanałach społecznościowych. Ponieważ jednak marketerzy coraz lepiej rozumieją, jak skutecznie pozycjonować strony www, nie jest łatwo przebić się w internecie ze swoim przekazem.

Niedoceniany obszar

Na szczęście istnieją jeszcze mniej zagospodarowane obszary stwarzające możliwości promowania swojego biznesu. Jednym z nich jest opcja tworzenia wizytówki danej placówki w mapach Google. Zawiera ona dane adresowe, godziny otwarcia, a także zdjęcia oraz oceny i komentarze. Jest to opcja prosta i bezpłatna, szczególnie polecana firmom posiadających wiele rozproszonych placówek terenowych.

Projekt uzupełniania wizytówek

Nasza firma miała już kilkukrotnie okazję realizować tego typu przedsięwzięcie dla różnego rodzaju klientów. Przy pomocy rozsianej po Polsce społeczności autorów mogliśmy zapewnić wsparcie lokalne dla wielu punktów danej firmy. Nasz wkład dotyczył dwóch aspektów: najpierw było to przygotowywanie dokumentacji zdjęciowej, obejmującej front i otoczenie placówki, jej wnętrze, pobliskie punkty orientacyjne. Fotografie te były następnie wykorzystane przez zespół Klienta do uzupełniania wizytówek każdej z placówek. Ponieważ wykonane zostały przez zwykłych ludzi przy pomocy telefonu komórkowego, uzyskiwany efekt był bardzo naturalny i urozmaicony. Możliwość obejrzenia danego punktu jeszcze przed wizytą pozwala potencjalnemu odwiedzającemu zorientować się, czego może spodziewać się na miejscu i jak bez problemu odnaleźć wskazany adres. Taka możliwość może przekonać wiele osób do wybrania właśnie tego, a nie innego punktu handlowego lub usługowego.

Kolejnym krokiem było zachęcenie naszych audytorów do pozostawiania przy wizytówce placówki w Mapach Google swojej opinii. Jednocześnie sugerowaliśmy, by uwagi krytyczne kierować bezpośrednio do Klienta, by nie zaniżać jego oceny punktowej i dać mu okazję do poprawy ewentualnych niedociągnięć.

Efekty działań

Taki zespół działań pozwala windować pozycję danej strony internetowej w rankingu Google na zapytania związane z określoną lokalizacją. W przypadku wielu punktów usługowych czy sklepów to właśnie wyniki z najbliższej okolicy są dla nas interesujące, dlatego stanie się widocznym na mapie w prosty sposób przekłada się na liczbę odwiedzających. Obecność w tym medium to także świetny pomysł na promocję dla firm, które np. nie posiadają wystarczająco atrakcyjnej i dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. Nie trzeba też nikogo przekonywać, jak dużą siłę mogą mieć pozytywne komentarze dotyczące danego miejsca. Współczesny internetowy konsument bardzo często właśnie nimi kieruje się w pierwszej kolejności, dlatego wizytówka opatrzona w odpowiednią liczbę zdjęć i opinii staje się naprawdę potężnym narzędziem marketingowym

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close