Audyt ekspozycji produktów. Audyty planogramów i dystrybucji.

Kontrolowanie ustaleń ekspozycyjnych jest dziś kluczem do sukcesu! Czy Twój produkt znajduje się tam, gdzie zobaczą go klienci?

Czy wiesz, że nawet jeżeli umówisz się z siecią detaliczną (i zapiszesz w umowie!), że Twój produkt będzie znajdował się we wszystkich placówkach oraz, że będzie wyeksponowany w pożądany przez Ciebie sposób, i tak nie masz praktycznie żadnej pewności, że Twój partner rzetelnie wywiąże się z deklaracji? Co więcej, z naszych doświadczeń wynika, że w zależności od branży i sieci, poziom realizacji ustaleń dystrybucyjnych i ekspozycyjnych praktycznie nigdy nie osiąga zadeklarowanych wartości, a w niektórych przypadkach braki, nieścisłości lub błędy w implementacji sięgają nawet 80%!

To oznacza, że nawet jeśli planogram sklepu został wcześniej starannie przygotowany przez specjalistów, Twoje działania nie będą miały szans powodzenia, o ile nie upewnisz się, że umowa jest wykonywana przynajmniej w dużej części, a standard jest utrzymywany na bieżąco. Właśnie tutaj w grę wchodzi skuteczny audyt detaliczny, polegający także na kontrolowaniu ustaleń ekspozycyjnych.

Audyt ekspozycji produktów - tysiące badaczy do Twojej dyspozycji!

Dzięki Społeczności skupionej wokół naszej aplikacji mobilnej możemy w każdej chwili sprawdzić dla Ciebie jednocześnie niemal setki, a nawet tysiące punktów sprzedaży, w których powinny znajdować się Twoje produkty – to sprawia, że audyt sklepowy zostanie przeprowadzony sprawnie i dynamicznie. Zapewniamy natychmiastowe badania bezpośrednie sklepów - platforma Skilltelligence umożliwia to z łatwością!

Na podstawie zebranych informacji przygotujemy raport, w którym dokładnie wskażemy miejsca, gdzie szwankowała ekspozycja, bądź wystąpiły problemy z dostępnością, a dodatkowo potwierdzimy wszystko zdjęciami!

Cenimy jakość, dlatego nasze rozwiązania wdrażane są szybko i skrupulatnie. Dobrze wiemy, że planogram sklepu może obejmować setki, a często i tysiące rozmaitych pozycji, dlatego tak istotne jest, by audyt ekspozycji był przeprowadzony w niezwykle staranny sposób.

Weryfikacja implementacji produktu wykazała, że...

udyt ekspozycji produktów

... planogram jest spełniony tylko w 60%
w przypadku branży kosmetycznej (szczególnie na początku wdrażania nowego produktu)...

audyt sprzedaży produktu

...i w zaledwie w 40% w przypadku
branży spożywczej i napojowej?

Oznacza to, że nawet jeśli przeznaczasz ogromny budżet na promocję ATL produktu, klient może znaleźć go tylko w 40-60% sklepów. Kontrola dystrybucji i ekspozycji produktów jest niezwykle ważna, bo może się okazać, że Twój produkt po prostu nie istnieje w przestrzeni konsumenta. Problemów może być wiele - sprawdź, czy na pewno prawidłowo umożliwiono profesjonalny sampling produktu. A może sam produkt został niestarannie wyeksponowany. Właściwy audyt ekspozycji, a także ten dotyczący sprzedaży produktu rozwieje wszelkie wątpliwości.

Monitoring statystyk sprzedaży poparty danymi

Dzięki nam sprawdzisz, czy nowo wprowadzane produkty pojawiły się w sprzedaży (time-to-market) i ocenisz, czy poziom akceptacji na rynku wynika z atrakcyjności produktu czy z tego, że nie dotarł na czas do sieci sprzedaży. Skorzystaj z naszych usług i wzmocnij monitoring statystyk sprzedaży faktyczną kontrolą stanowisk.

Skierujesz zespół sprzedawców tam, gdzie występują rzeczywiste problemy i będziesz lepiej egzekwować porozumienia z siecią detaliczną, by skutecznie walczyć z niską sprzedażą.

Profesjonalny audyt ekspozycji pozwoli Ci uniknąć strat!

Załóżmy, że już wprowadziłeś produkty do sklepów i zainwestowałeś w kompleksowe rozwiązania promocji POS i ekspozytory. Teoretycznie, jeśli badania rynku wykazały, że na Twój produkt jest zapotrzebowanie, a analiza planogramu pokazała, że promocja zadziała, powinieneś teraz notować wyłącznie zyski. Co jeśli tak się nie stanie? Jednym z powodów, dla którego tak się dzieje może być fakt, że planogram sklepu został błędnie przez obsługę danego punktu!

Kontrola wykonania planogramu ekspozycji zagwarantuje powodzenie promocji

Powody, przez które wykonanie planogramu ekspozycji może być niezgodne z założeniami, są rozmaite. Często ekspozytory są źle rozstawione, ale zdarza się też, że zostają na magazynie, a produkty lądują na półkach tak "po prostu". Dlatego audyt miejsc sprzedaży z pomocą naszej społeczności pozwoli Ci uzyskać bieżące informacje o stanie wdrożenia, a weryfikacja planogramu pokaże, czy na pewno miał poprawne założenia. Dzięki temu będziesz mógł szybko zareagować i zadbać o to, żeby planogram sklepu został wykonany poprawnie.

Weryfikacja planogramu to jedno - co powiesz na sampling produktu?

Nasza społeczność jest w stanie nie tylko przeprowadzić audyt sprzedaży, ale również dostarczyć wartościowe dane, jeśli chodzi o sampling produktów. Jako tajemniczy klienci udają się we wskazane miejsca i nie tylko przeprowadzają audyt ekspozycji, ale również zakupują określone produkty, za co są im zwracane pieniądze, a następnie je oceniają. Takie rozwiązanie może mieć również pozytywny efekt uboczny, jakim jest natychmiastowe zwiększenie puli Twoich klientów i darmowa reklama wśród ich znajomych.

Jak widać, w takim przypadku audyt ekspozycji pełni podwójną rolę!

Okresowe monitorowanie produktu i co najmniej dwukrotny audyt planogramu dają wymierne efekty

Warto interesować się tym, jak nasz produkt jest wprowadzony do obiegu. I nie chodzi tu o jednorazową kontrolę, a o co najmniej dwie, bo dopiero ta powtórna pokaże, czy sytuacja się poprawiła i nasze działania mogą przynosić skutek. Nasza społeczność zrealizuje nawet wymagający i niestandardowy scenariusz, jak również zwyczajowy audyt w markecie, audyt sklepu spożywczego czy audyt punktów sprzedaży. Weryfikacja planogramu zapewni Ci wiedzę o tym, czy ekspozycja produktu zostaje realizowana zgodnie z Twoimi założeniami!

Podsumowanie, czyli jakie korzyści daje odpowiednio przeprowadzony audyt detaliczny

Dobry produkt i staranna kampania reklamowa mogą nie mieć większego znaczenia, jeśli ostatecznie dana rzecz nie zostanie należycie wyeksponowana. Nie jest tak naprawdę istotne, czy chodzi o audyt sklepu spożywczego, audyt w markecie, czy w jakimikolwiek innym miejscu. Tylko starannie wyegzekwowany planogram, oraz odpowiednia kontrola zagwarantują sukces sprzedażowy.

Ogromne sumy wydane na wdrożenie produktu i dotarcie z nim do klienta mogą zostać zmarnowane, jeśli nie będą pracować w odpowiedni sposób. Niewłaściwa ekspozycja, ograniczona dostępność czy nieodpowiednio przeszkolony personel mogą pogrążyć nawet doskonale zapowiadające się rozwiązania.

Skillteligence wie doskonale, jak ważny jest nadzór jakości procesu sprzedażowego. Nasze inteligentne metody działania, oparte o sieć zaangażowanej społeczności sprawiają, że każdy zweryfikowany przez nas planogram sklepu będzie funkcjonował z wysoką wydajnością.

Niezwykle ciężko jest wyegzekwować wysokie standardy działania, gdy w grę w chodzą dziesiątki, albo setki placówek rozsianych na terenie całego kraju. Każdy taki sklep sam w sobie stanowi delikatny organizm, wymagający odpowiedniej opieki i uwagi, zaś wszystkie punkty razem tworzą ogromny ekosystem, który bez odpowiedniego nadzoru może niepoprawnie funkcjonować – dlatego właśnie audyt sklepowy odgrywa w całym procesie kluczową rolę.

Dzięki kontroli dystrybucji i ekspozycji:

Dowiesz się, w których punktach sprzedaży Twój produkt jest niedostępny (out-of-stock), przyspieszysz dostawę i tym samym zwiększysz sprzedaż szybciej reagując na popyt.

Zweryfikujesz, gdzie oferta Twoich produktów jest niepełna, uzupełnisz placówki produktami, które się już sprzedały i cieszą się dużym zainteresowaniem.

Sprawdzisz, czy nowo wprowadzane produkty pojawiły się w sprzedaży (time-to-market) i ocenisz czy poziom akceptacji na rynku wynika z atrakcyjności produktu czy z braków dystrybucji.

Skierujesz sprzedawców tam, gdzie występują rzeczywiste problemy i będziesz lepiej egzekwować porozumienia z siecią detaliczną, by skuteczne walczyć z niską sprzedażą.

Skutecznie monitoruj rynek i walcz z niską sprzedażą Twoich produktów!

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06