Monitorowanie rynku

Czy Twój produkt znajduje się tam, gdzie zobaczą go klienci?

Czy wiesz, że nawet jeżeli umówisz się z siecią detaliczną i zapiszesz w umowie, że Twój produkt będzie znajdował się w 100% placówek oraz że będzie wyeksponowany w pożądany przez Ciebie sposób, i tak nie masz na to 100% gwarancji?

Z naszych doświadczeń wynika, że w zależności od branży i sieci, poziom realizacji ustaleń dystrybucyjnych i ekspozycyjnych może być:

Ustalenia ekspozycyjne dla branży kosmetycznej.

spełniony tylko w 60%
w przypadku branży kosmetycznej

Ustalenia dystrybucyjne dla branży spożywczej i napojowej.

spełniony w zaledwie 40% w przypadku
branży spożywczej i napojowej

Oznacza to, że nawet jeśli przeznaczasz ogromny budżet na promocję ATL produktu, klient może znaleźć go tylko w 40-60% sklepów.

Sprawdzisz, czy nowo wprowadzane produkty pojawiły się w sprzedaży (time-to-market) i ocenisz czy poziom akceptacji na rynku wynika z atrakcyjności produktu czy z tego, że nie dotarł na czas do sieci sprzedaży.

Skierujesz zespół sprzedawców tam, gdzie występują rzeczywiste problemy i będziesz lepiej egzekwować porozumienia z siecią detaliczną, by skutecznie walczyć z niską sprzedażą.

Dzięki monitorowaniu rynku:

Możesz interweniować już w pierwszych dniach promocji i poprawiać efektywność działań.

Dowiesz się, w których punktach sprzedaży Twój produkt jest niedostępny (out-of-stock), przyspieszysz dostawę i tym samym zwiększysz sprzedaż.

Zdobędziesz przewagę nad konkurencją i poznasz trendy sprzedażowe wśród docelowej grupy klientów.

Sprawdzisz poziom wiedzy i profesjonalizm pracownika i dowiesz się, czy przestrzega ustalonych procedur w działaniu oraz w podejściu do klienta.

Zweryfikujesz, gdzie oferta sprzedażowa Twoich produktów jest niepełna i tym samym uzupełnisz punkty dystrybucji produktami, które się już sprzedały i cieszą się dużym zainteresowaniem, a nie tymi, które są jeszcze dostępne w sprzedaży i nie są aż tak interesujące.

Sprawdzisz, czy nowo wprowadzane produkty pojawiły się w sprzedaży (time-to-market) i ocenisz czy poziom akceptacji na rynku wynika z atrakcyjności produktu czy z tego, że nie dotarł na czas do sieci sprzedaży.

Skierujesz zespół sprzedawców tam, gdzie występują rzeczywiste problemy i będziesz lepiej egzekwować porozumienia z siecią detaliczną, by skuteczne walczyć z niską sprzedażą.

Dowiesz się, gdzie Twoja oferta sprzedażowa spotyka się z niewielkim zainteresowaniem konsumentów i ma niską sprzedaż, dzięki czemu podejmiesz właściwe decyzje handlowe i uruchomisz promocje generujące wzrost sprzedaży.

Skutecznie monitoruj rynek i walcz z niską sprzedażą Twoich produktów!

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close