Elastyczność doskonała

Potrzeby, z którymi zwracają się do nas klienci, bywają dosyć nietypowe. Na szczęście nasi audytorzy są w stanie udzielić odpowiedzi niemal na każdy biznesowy problem.

Na przestrzeni kilku tygodni skontaktowały się z nami trzy osoby.

Audyt dystrybucji

Pani Pierwsza była wyraźnie zdenerwowana, a nawet nieco przybita. Nic zresztą dziwnego, bo powodzenie nadzorowanej przez nią gigantycznej kampanii reklamowej nowego napoju stało pod dużym znakiem zapytania. Zaledwie na kilka dni przed jej startem okazało się, że produktu nie ma w połowie sklepów, w których być powinny.

Mam listę około dwunastu tysięcy punktów i chciałam sprawdzić wyrywkowo chociaż 10% z nich – Pani Pierwsza toczyła opowieść. Kontaktowałam się już z trzema firmami; w jednej powiedzieli, że mogą się tego zadania podjąć za miesiąc, bo aktualnie nie mają zasobów. W drugiej usłyszałam, że i owszem, mogą działać od razu, ale potrzebują 5-6 tygodni na realizację. W trzeciej wreszcie dostałam cenę kilkuset złotych za sprawdzenie jednego punktu plus dopłatę za ekspresowe działanie… Jesteście moją ostatnią deską ratunku!

I jak tu nie pomóc w potrzebie? Przygotowany przez nas projekt trwał 5 dni, odwiedziliśmy w tym czasie ponad 1900 sklepów, a całość budżetu zamknęła się w ułamku tego, ile Pani Pierwsza zapłaciłaby wspomnianej firmie.

Kontrola pracowników

Pani Druga miała nieco inny, delikatniejszy problem.

– Ja bym miała taką nietypową potrzebę… – zaczęła z wahaniem. Obawiam się, że moi pracownicy nie do końca są wobec mnie uczciwi i chciałabym to skontrolować.

Pani Druga opisała nam swoją sytuację. Posiada ona pięć cukierni w centrach handlowych w różnych miastach. Codziennie w dni powszechnie miedzy godziną 15 a 17 obowiązują w nich happy hours. W ich ramach można zamówić kawę i wybrane ciastka, w pakiecie, za połowę ceny. Sytuacja była o tyle dziwna, że po wprowadzeniu tej promocji liczba zamówień w tych godzinach wzrosła ewidentnie kosztem zamówień w pozostałych godzinach. Całkowita liczba zamówień w ciągu dnia nie zmieniła się znacząco. Nasza rozmówczyni miała teorię, która wyjaśniałaby tę anomalię.

Wydaje mi się, że pracownicy mogą nie informować klienta o promocji i kasują go po normalnej cenie. Wydaje się, że na dodatek przenoszą cześć płatności na czas obowiązywania happy hours, a różnicę w cenie zachowują dla siebie.

W celu przekonania się o słuszności jej podejrzeń, nasi audytorzy codziennie przez kilka dni odwiedzali cukiernie w każdym z miast. Aby nie wzbudzać podejrzeń obsługi zadbaliśmy o to, by żaden z nich nie pojawił się więcej niż raz w danym punkcie (chętnych do zjedzenia ciastka na szczęście nie brakowało). Wyniki operacji dostarczyły Pani Drugiej jasnej informacji, czy jej zmysł detektywistyczny się nie zawiódł.

Sprawdzenie reklamy

Pan Trzeci jest brokerem powierzchni reklamowej na ekranach LED. Zwrócił się on do nas z interesującym problemem do rozwiązania.

Moi klienci doświadczają czasem pewnego dyskomfortu: jeśli wykupią gdzieś w pobliżu kampanię billboardową na pięć tygodni, to mogą łatwo sprawdzić, czy wisi przez cały ten czas tam, gdzie powinna. A jak wykupią u nas dwugodzinną emisję spotu reklamowego w sobotę na Placu Grunwaldzkim we Wrocławiu, to znacznie ciężej im skontrolować, czy ten spot faktycznie się tam pojawił.

Trudno nam było odmówić argumentom przytoczonym przez Pana Trzeciego słuszności. I w tym przypadku mogliśmy natychmiast zasugerować rozwiązanie.

– Nasi wrocławscy audytorzy mogą pojawić się na Placu Grunwaldzkim w najbliższą sobotę. Znajdą Państwa ekran reklamowy i odczekają, aż pojawi się spot reklamowy Państwa klienta. Wykonają zdjęcie z systemową datą i czasem wykonania, a także dokładnymi koordynatami GPS. Ponieważ spot ma być prezentowany w siedmiominutowych pętlach, po tym czasie zdjęcie zostanie powtórzone.

Dla Skilltelligence nie ma potrzeb ani nietypowych, ani niewykonalnych. Czy będzie to odwiedzenie jednego placu, kilku kawiarni czy też kilku tysięcy sklepów. Dzięki ogromnej elastyczności naszych rozwiązań na każdy problem naszych Klientów jesteśmy w stanie znaleźć odpowiedź.

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06