Aktualności

Dlaczego powstała samoobsługowa platforma Skilltelligence?

Po dwóch latach, w czasie których przeprowadziliśmy setki badań dla kilkudziesięciu Klientów i zebraliśmy wartościowe doświadczenia, postawiliśmy następujące hipotezy:

W większości firmy zdają sobie sprawę z wartości i konieczności prowadzenia badań rynkowych, ale w wielu przypadkach ich nie prowadzą, ponieważ uważają, że są za drogie.
Potrzeba przeprowadzenia badań często pojawia się nagle, w sytuacji kryzysowej, a wówczas konieczny jest błyskawiczny, natychmiastowy dostęp do danych.
Czasami potrzeby badawcze są specyficzne i trudno jest opisać je precyzyjnie pracownikowi firmy zewnętrznej tak, aby zrozumiał co faktycznie ma być zbadane i w jakim celu.
Gdy w firmie trwają ważne dyskusje, a brak danych…

Czytaj więcej

Jak przygotować scenariusze?

Istotą usługi, którą oferuje Skilltelligence jest kierowanie zadań badawczych lub ankiet do społeczności audytorów obecnej w całej Polsce i realizującej badania na rzecz naszych klientów. Formułując pytania i polecenia dla naszych Pszczółek musimy pamiętać, aby robić to w sposób przystępny, jasny i jednoznaczny.

 

Poniżej przedstawiamy kluczowe wskazówki dla osób, które będą zajmować się opracowaniem kwestionariuszy i scenariuszy badań:

 

„obraz jest wart tysiąc słów” – tam gdzie poszukujemy konkretnego rodzaju ekspozycji, produktu, lub materiału promocyjnego, szczególnie gdy jest to dosyć specjalistyczny materiał (np. wobbler lub podajnik z produktem) koniecznie trzeba pokazać naszemu audytorowi…

Czytaj więcej

Do jakiego typu badań nie nadaje się crowdsourcing?

Na bazie naszych doświadczeń z prowadzenia działalności badawczej z wykorzystaniem crowdsourcingu, możemy z dużą dozą pewności wskazać obszary, które nie są „naturalnym środowiskiem” dla takiego modelu działania.

Niestandardowe zadania

Dyskusję na ten temat warto rozpocząć od stwierdzenia, że siłą crowdsourcingu jest wykonywanie jednolitego, powtarzalnego zadania w wielu różnych lokalizacjach, np. zbadanie obecności produktu czy formy promocji. Wielkość próby w takich sytuacjach pozwala na statystyczną analizę wyników i potwierdzenie wcześniej sformułowanych hipotez. Na przykład – naszym dużym sukcesem w zeszłym roku było zrealizowanie badania w 750 sklepach Żabka w jeden dzień – w sobotę – podczas weekendu…

Czytaj więcej

Jak wygląda proces kreowania nowych produktów?

W wielu firmach kreowanie produktów wygląda następująco: dział technologii lub produkcji przygotowuje recepturę lub opakowanie. Następnie dział marketingu zaczyna obmyślać strategię opanowania rynku. Sceptykiem zwykle jest sprzedaż, która znajdując się najbliżej rynku, ma nieco bardziej realistyczną ocenę produktu.

Cóż więc można zrobić, aby nie ulec optymizmowi marketingowców, albo nie popaść w depresję słuchając sprzedaży? Wspólnie z naszym Klientem, firmą z branży zdrowej żywności, udało nam się wypracować bardzo interesujący model. Otóż ustaliliśmy, że ponieważ profil naszej społeczności nie odbiega znacząco od głównych odbiorców produktów naszego Klienta, to warto wykorzystać te osoby do przeprowadzenia degustacji/samplingu. Cały proces został przygotowany…

Czytaj więcej

Jak w 3 prostych krokach przeprowadzić ankietę wśród swoich klientów?

 

Przeprowadzenie badania ankietowego na szeroką skalę może wydawać się nie lada wyzwaniem. Spokojnie, ze Skilltelligence można je przeprowadzić szybciej i łatwiej, niż podejrzewasz.

Codzienna praca w marketingu odznacza się dużą dynamiką. Bywa, że błyskawicznie trzeba ocenić wstępną hipotezę dotyczącą założeń kampanii reklamowej lub nazwy nowego produktu. Najprostszym sposobem na poddanie naszego pomysłu zobiektywizowanej ocenie wydaje się zasięgnięcie opinii osób z bliskiego otoczenia. Takie podejście jest jednak mocno niedoskonałe: po pierwsze dysponujemy na ogół niewielką (czyli niereprezentatywną) próbą, po drugie osoby nam bliskie mogą mieć problem z przekazaniem opinii krytycznej, po trzecie wreszcie, jest to po…

Czytaj więcej

Jak w 3 prostych krokach zrealizować audyt placówek handlowych

Przeprowadzenie audytu handlowego brzmi jak zadanie na wiele tygodni planowania i realizacji. Skilltelligence pozwoli zrealizować je w zaledwie kilka godzin.

Nie będzie odkrywczym stwierdzenie, że kluczem do skutecznej akcji promocyjnej jest odpowiednia dystrybucja i ekspozycja produktów w placówkach handlowych. Osoby za nie odpowiedzialne po stronie dostawcy często muszą zadowolić się zapewnieniami przedstawicieli współpracujących sieci handlowych, że promowany produkt znalazł się we wszystkich wyznaczonych punktach sprzedaży i został tam prawidłowo wyeksponowany. Tymczasem, jak pokazuje doświadczenie naszych klientów, bardzo często występują w tym obszarze duże rozbieżności między ustaleniami a rzeczywistością. Różnice mogą polegać na opóźnieniach względem założonego harmonogramu,…

Czytaj więcej

Barometr Aktywności Promocyjnej w Sklepach Spożywczych 11 – 2018

Pobierz Raport POSM 11-2018 w formacie PDF

W kolejnej edycji badania aktywności branży FMCG w punktach sprzedaży, w dniach 26 października do 15 listopada 2018 roku, audytorzy firmy Skilltelligence zostali wysłani do 500 małych i średnich sklepów spożywczych z misją zbadania aktywności promocyjnej producentów w punkcie sprzedaży. Zgodnie z dotychczasowym podejściem, zadaniem naszych badaczy było wskazanie najbardziej widocznych form promocji POS w działach napojów bezalkoholowych, piwa, słonych przekąsek i słodyczy oraz lodów. W tej edycji ponownie pytamy także o typ stosowanej promocji (np. obniżka ceny lub gratis) oraz o widoczność i o to czy promocja skutecznie…

Czytaj więcej

Ankieta na temat Black Friday

Pobierz infografikę w pełnym rozmiarze w formacie PDF

Zapytaliśmy naszych respondentów co sądzą o Black Friday…
W badaniu, które przeprowadziliśmy 16 listopada wzięło udział 1000 osób. Nasi respondenci to głównie osoby młode (średnia wieku wyniosła 24 lata), aktywnie korzystające ze smartfonów i mediów społecznościowych. Odpowiedzi pochodzą z terenu całego kraju.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami ankiety, która została przeprowadzona w zaledwie 25 minut dzięki wykorzystywanemu przez Skilltelligence modelowi crowdsoucingowemu i aplikacji mobilnej BuzzBee.

Przeprowadź podobne badanie za pomocą naszego nowego narzędzia samoobsługowego: live.skilltelligence.pl

Czytaj więcej

Czekoladowe święta, czyli jak wykorzystać najlepszy okres sprzedażowy

Okres przedświąteczny to okres wzmożonej pracy dla bardzo wielu branż. Kiedy tylko ze sklepów znikną znicze i kwiaty nagrobne, pojawiają się w nich ozdoby świąteczne, propozycje upominków, a także… dużo czekolady. Z okazji Mikołajek i Bożego Narodzenia kupujemy i spożywamy jej całkiem pokaźne ilości.

Jaką czekoladę kupimy w okresie przedświątecznym?

 

Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się temu słodkiemu tematowi i zorganizowaliśmy szybkie badanie ankietowe na grupie 400 respondentów w wielu 18-50 lat. Zapytaliśmy ich o to, jakie wyroby czekoladowe znajdą się w ich mikołajkowo-świątecznych koszykach.

Wśród najpopularniejszych marek zdecydowanie dominuje swojsko się kojarzący…

Czytaj więcej

Ankiety i opinie

Aplikacja Skilltelligence działa w czasie rzeczywistym, dlatego każde zlecenie, które wymaga przeprowadzenia szybkiej ankiety lub zebrania ekspresowych opinii to zadanie dla nas.

Dysponując kilkoma tysiącami osób w całej Polsce, które na bieżąco sprawdzają zadania pojawiające się w aplikacji Skilltelligence na swoich telefonach możemy szybciej niż ktokolwiek inny zorganizować ekspresowe badanie opinii lub przeprowadzić ankietę. Członkowie społeczności, która aktywnie korzysta z aplikacji badawczej to głównie osoby młode – średnia wieku wynosi 24 lata, to głównie studenci i osoby rozpoczynające karierę zawodową. Dla wielu produktów i mediów jest to typowy profil odbiorcy, który zarazem niechętnie uczestniczy w focus-grupach lub badaniach…

Czytaj więcej

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close