Weekendowy blitzkrieg

Szczęście początkującego nam sprzyjało — ledwo zaczynając naszą przygodę z badaniami rynku zrealizowaliśmy projekt, który do dziś uważamy za modelowy.

Często jesteśmy proszeni o podanie przykładu, który najlepiej ilustrowałby to, co wyróżnia nasze usługi w obszarze badań rynku. Chętnie opowiadamy wówczas o jednym z naszych dokonań, który pieszczotliwie nazywamy „weekendowym blitzkriegiem”.

Badanie proste tylko z pozoru

Projekt na pierwszy rzut oka mógł wydawać się standardowy. Jeden z naszych stałych klientów planował rozległą akcję promocyjną we wszystkich sklepach sieci Żabka. Tego rodzaju przedsięwzięcia zawsze wymagają dobrej koordynacji przekazu reklamowego różnego rodzaju z zapewnieniem dostępności produktów w punktach sprzedaży. Umowa z siecią zakładała zapewnienie dostępności wszystkich wyrobów – w liczbie ponad 20  – już w przeddzień startu kampanii w mediach. I tu pojawiło się prawdziwe wyzwanie: jak sprawdzić, czy produkty zostały dostarczone i odpowiednio wyeksponowane w jednym konkretnym dniu?

Jak zapewnić sukces takiej operacji?

Badanie to realizowaliśmy jako relatywny „świeżak” na rynku badań. Nie wiedzieliśmy wówczas, że zdecydowaliśmy się zrealizować zadanie, którego nie podjąłby się nikt inny. Dodatkową trudnością był fakt, że „dzień zero” przypadał na niedzielę, do tego wieńczącą trwający tydzień długi weekend majowy. Wspólnie z klientem określiliśmy, że aby uzyskać miarodajny obraz sytuacji, konieczne jest skontrolowanie minimum 300 placówek. Parametryzując badanie ustaliliśmy górny limit wysokości 500 wyników  – zakładając, że niesprzyjająca data może odbić się niekorzystnie na wielkości osiągniętej próby. Aby zapewnić powodzenie operacji, zastosowaliśmy środki mobilizujące naszych audytorów. Szeroko informowaliśmy o  planowanym wydarzeniu we wszystkich kanałach komunikacji (na naszym forum, profilu Facebook, w samej aplikacji mobilnej), a także zaoferowaliśmy atrakcyjne wynagrodzenie za zrealizowanie zadania badawczego.

Wynik przekraczający oczekiwania

Osiągnięty dzięki odpowiednim przygotowaniom wynik przekroczył nasze oczekiwania. Zebraliśmy blisko 500 raportów w ciągu jednego dnia, a bieżący dostęp online do wyników cząstkowych pozwolił Klientowi błyskawicznie podjąć szybkie działania nakierowane na zrealizowanie założeń dystrybucyjnych. W porównaniu do wielkości kosztów poniesionych na kampanię reklamową, dodatkowy wydatek na przeprowadzoną przez nas akcję kontrolną można uznać za niewielki do nich dodatek. Nawet niewielkie korekty poziomu dystrybucji i ekspozycji przekładają się z kolei w spotęgowany sposób na finalny wynik sprzedażowy całej akcji promocyjnej.

Z naszej perspektywy blitzkrieg zakończył się zwycięstwem i wydaje nam się, że z perspektywy naszego Klienta również.

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close