Obsługa Programów Lojalnościowych – różnica pomiędzy skutecznym a nieskutecznym programem lojalnościowym

obsługa programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe dla klientów

Założenie programów lojalnościowych jest stosunkowo proste. Zakupując towary lub usługi u danego przedsiębiorcy, konsument otrzymuje punkty, które może następnie wymienić na zniżki lub produkty promocyjne. Takie działanie ma na celu obopólny zysk. Konsument otrzymuje zniżki i gratisowe produkty w zamian za zakupy, które i tak planował zrobić, a przedsiębiorca zyskuje wiernego klienta. W końcu konsument wróci zrobić zakupy w punkcie sprzedaży, w którym otrzymał punkty, a jeżeli zabraknie mu kilku punktów do zniżki lub nagrody, to może dokupić dodatkowe produkty, by dany pułap osiągnąć, co z kolei przekłada się na większą sprzedaż. Jaką rolę pełni przy tym obsługa programów lojalnościowych?

 

Teoria a praktyka – dlaczego ważna jest obsługa programów lojalnościowych?

Wprowadzenie do swojego biznesu programu lojalnościowego, który „na papierze” wygląda dobrze, wcale nie gwarantuje żadnej z płynących z niego korzyści. Bez odpowiedniej obsługi, program lojalnościowy może zamienić się w tylko o irytujące pytanie przy kasie: „zbiera pan punkty?”. Klient musi wiedzieć o istnieniu programu lojalnościowego w sklepie i o korzyściach jakie może on mu przynieść. Informacja na ten temat musi docierać do niego równocześnie kilkoma kanałami by skłoniła do działania – na przykład za pośrednictwem plakatów, zawieszek i tzw. potykaczy w sklepach, informacji uzyskiwanej przy kasie czy wreszcie kampanii reklamowej w mediach. Najczęściej zaś po skorzystaniu z usługi lub włożeniu do koszyka wszystkich produktów klient myśli już tylko o opuszczeniu biznesu…

Programy lojalnościowe – badania, które pomogą poprawić skuteczność

Badanie programów lojalnościowych może dostarczyć dane, które pomogą poprawić ich działanie. Istnieje szereg czynników, które mogą sprawić, że klienci w ogóle nie będą zainteresowani programem lojalnościowym, a należą do nich chociażby nieczytelne przedstawienie korzyści płynących z udziału w programie czy wręcz całkowicie nieskuteczny sposób ich przedstawiania. Badanie programów lojalnościowych za pomocą społeczności Skilltelligence przynosi wymierne informacje od grupy potencjalnych klientów, dzięki czemu można wprowadzić odpowiednie zmiany oparte o informacje zebrane w terenie. Warto mierzyć skuteczność kampanii czy reklamy, bowiem nawet jeśli się powiodła, to być może niskim kosztem można byłoby zwiększyć jej skuteczność lub wykorzystać zdobyte doświadczenia w przyszłości.

Badanie programów lojalnościowych w praktyce

Agencja badania rynku Skilltelligence wykorzystuje audyt sprzedaży i badania tajemniczych klientów do wsparcia skutecznej obsługi programów lojalnościowych swoich Klientów. Nasze badanie programów lojalnościowych może wykazać niedociągnięcia implementacyjne lub słabe strony prowadzonego programu, a zatem dać narzędzia do jego ulepszenia i prawidłowego funkcjonowania. Obsługa programów lojalnościowych skupia się przy tym na następujących obszarach:

  • Prawidłowym informowaniu konsumentów zarówno o istnieniu programu, zasadach jego działania oraz nagrodach, jak i zniżkach, jakie oferuje,
  • Odpowiednim wyeksponowaniu materiałów promocyjnych i informacyjnych na terenie sklepu,
  • Sprawdzeniu wiedzy i sposobu informowania klientów o trwającym programie lojalnościowym i informacji na jego temat ze strony sprzedawców i obsługi,
  • Sprawdzeniu prawidłowości funkcjonowania programu lojalnościowego i jego atrakcyjności dla konsumenta.

Dzięki działaniu hybrydowemu łączącemu badanie mystery shopper z audytem, można usprawnić i uatrakcyjnić funkcjonujący w firmie program lojalnościowy i tym samym upłynnić jego działanie i powiększyć płynące z niego zyski. Prowadzona przez nas analityka programów lojalnościowych dostarcza obiektywne dane, dzięki którym można ocenić i usprawnić skuteczność programu, co może dać wymierne korzyści w postaci zwiększenia świadomość klientów w tym zakresie.

Warto także pamiętać, że społeczność, którą dysponuje Skilltelligence może być pierwszym recenzentem pomysłu na promocję lub program lojalnościowy zanim skieruje się je na szeroki rynek.

Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami

+48 517 470 748
+48 517 785 350

Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)

Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close