Crowdsourcingowe badania rynku w czasie epidemii
Zaryzykuję twierdzenie, że firmy zajmujące się badaniami rynku są w drugim szeregu tych, które najdotkliwiej odczuwają skutki epidemii. Zaraz po sklepach niespożywczych, galeriach handlowych, punktach gastronomicznych i usługowych oraz wielu innych, których model działania z natury rzeczy opiera się na kontaktach, spotkaniach i zgromadzeniach ludzi, a które na mocy decyzji rządowych działać nie mogą w ogóle.
Wśród firm badawczych z kolei, Skilltelligence znów jest na bardzo niewdzięcznej pozycji, bo z jednej strony nasi Klienci zawiesili bądź odwołali wiele działań związanych z rynkiem konsumenckim (a wsparcie ich w tym zakresie to znacząca część projektów przez nas realizowanych), z drugiej zaś poczucie odpowiedzialności i – naturalnie – obawy współpracującej z nami Społeczności powodują, że jesteśmy w stanie realizować tylko drobną część zleceń terenowych, skupiając się tylko na takich, które nie wymagają bliższych interakcji z ludźmi, i mogą być wykonywane z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Sytuacja mocno ograniczyła nasze możliwości, jeśli chodzi o bezpośrednie badania rynku. Epidemia wiąże się oczywiście z szeregiem restrykcji względem poruszania się naszych pracowników.
Oznacza to, że kilku tysiącom naszych współpracowników również daje się we znaki mniejsza liczba dostępnych zadań, a to z kolei uszczupla ich budżety, do tej pory cyklicznie zasilane nawet kilkuset złotymi przy przeciętnej aktywności (to znaczy wykonywaniu tylko części dostępnych zadań). Wszelkie działania są w tym momencie utrudnione, w tym badania rynku. Koronawirus znacząco wpłynął na losy wielu firm, bo wpłynął na ich pracowników.
Badania ankietowe – epidemia zwiększyła zapotrzebowanie
Jest jednak pewien typ projektów realizowanych przez Skilltelligence równie często, co zadania terenowe, który w obecnej sytuacji cieszy się wyjątkową popularnością, bo może być zrealizowany gdziekolwiek: różnego typu badania ankietowe. Epidemia nie zmienia tych uwarunkowań.
Nasza społeczność składa się z ludzi o bardzo różnych profilach, umiejętnościach, wykształceniu, statusie rodzinnym, społecznym i materialnym. Nie jest to reprezentatywne odwzorowanie struktury demograficznej Polski, ale na przykład przewaga ludzi młodych sprawia, że dla niektórych grup docelowych stanowić może idealne wręcz środowisko. Narzędzia, którymi dysponujemy, pozwalają precyzyjnie kierować ankiety do grup wiekowych, nakładać filtry geograficzne, a jeśli istnieje taka potrzeba, możemy przeprowadzić prerekrutację, pozwalającą wyselekcjonować grupę o dodatkowych określonych cechach. Wiele razy zdarzało się już, że Klienci potrzebowali zasięgnąć opinii osób przyjmujących określony typ leku, będących użytkownikami produktów określonej marki, mających dzieci w wieku przedszkolnym czy korzystających z płatnych serwisów streamingowych, a my w każdym przypadku mogliśmy zapewnić wiarygodne odpowiedzi od przynajmniej kilkuset osób. Nawet jeśli osoby o pożądanym profilu same nie są użytkownikami aplikacji BuzzBee, to z powodzeniem można je poprosić o przeprowadzenie ankiety na znajomym lub członku rodziny, co w połączeniu z odpowiednio skonfigurowanym systemem weryfikacji wiarygodności pozwala dostarczyć wartościowych danych niemal w każdej sytuacji.
Podobnie ma się sprawa z zasięgnięciem opinii określonych grup docelowych na temat przygotowywanych materiałów promocyjnych, filmów reklamowych, sloganów itp.; platforma Skilltelligence umożliwia pokazanie kreacji (obrazy, audio lub wideo) i uzyskanie szybkiej opinii. Takie badania również przeprowadzaliśmy wielokrotnie, przynajmniej raz „chroniąc” Klienta przed popełnieniem dużego błędu rynkowego…
Crowdsourcing – koronawirus dał nam na wstrzymanie, ale możemy to wykorzystać
Jest więc dobra okazja, aby wykorzystać czas przestoju w aktywności na rynku na to, żeby dobrze przygotować się do powrotu do normalności co, mam nadzieję, zacznie się już po Świętach. A w ramach tych przygotowań zwrócić się po informacje i opinie do typowych konsumentów, którzy bardzo chętnie się nimi podzielą!
My zaś, aby dodatkowo zachęcić Państwa do wykorzystania okazji, przygotowaliśmy specjalne warunki na czas kwarantanny – każde zlecenie typu ankietowego mogą Państwo jej zniesienia zrealizować z 40% rabatem! Zapraszamy do kontaktu!
Co-founder, CEO@Skilltelligence
Pomysłodawca, współzałożyciel i prezes Skilltelligence. Jest managerem z 20-letnim doświadczeniem w branży konsultacyjnej, telekomunikacyjnej i FMCG. Pracował między innymi na rzecz Grupy Telekomunikacji Polskiej, Orange’a i Unilevera. W czasie popularności “dotcomów”, na przełomie lat 90. i 00., zakładał swój pierwszy start-up – serwis aukcyjny Vatera. Od 2014 zaangażowany w tworzenie i rozwój Skilltelligence, ekspert w dziedzinie rozwiązań crowdsourcingowych oraz w przenoszeniu i wykorzystywaniu pokrewnych im rozwiązań na wewnętrzne potrzeby firm. Absolwent pierwszego rocznika Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Agencja Skilltelligence - skontaktuj się z nami
+48 517 470 748
+48 517 785 350
Biuro operacyjne:
ul. Łucka 15, lok. 207
00-842 Warszawa
(Flex Office - 2p.)
Siedziba: Skilltelligence Sp. z o.o.,
ul. Świeradowska 47,
02-662 Warszawa,
NIP: 521-369-62-06